Já nic, já Faltýnek. Babišův muž má potíže kvůli drahám

02.05.2016 14:18

I když nemá místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek s problematikou Českých drah oficiálně nic společného, přesto se zkraje roku sešel s ředitelem Škody Transportation Tomášem Ignačákem kvůli miliardové arbitráži. Upozornil na to server Neovlivní.cz s tím, že státní železnice po utajené schůzce změnily názor a navzdory původnímu stanovisku, že nic platit nebudou, firmě poslaly stamiliony korun.

Já nic, já Faltýnek. Babišův muž má potíže kvůli drahám
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jaroslav Faltýnek

Opozice hodlá kvůli Faltýnkově schůzce interpelovat ve čtvrtek jak ministra dopravy Dana Ťoka, tak lídra hnutí Andreje Babiše. Jak sdělil serveru sám Babiš, i on bude žádat po svém místopředsedovi vysvětlení. O schůzce podle svých slov nevěděl.

Faltýnka na setkání v prostorách tenisového klubu Agrofert Prostějov doprovázeli dva straničtí kolegové z ANO: Milan Feranec, bývalý manažer Agrofertu, který dnes řídí dozorčí radu Českých drah. A Faltýnkův další spojenec, poslanec Jan Volný.

Celý text je ZDE

Podle Faltýnka schůzku inicioval Ignačák. „Cílem schůzky bylo, aby nám pan Ignačák řekl svoji pozici. My jsme mu sdělili, že stát, respektive České dráhy už nebudou doplácet nic a že trváme na tom, že pro nás je ten spor vyřešený. A že se budeme soudit, podáme trestní oznámení. A dalším jednáním byl pověřený pan Feranec,“ uvedl Faltýnek.

Prostě mě požádal o schůzku

Na otázku, proč se ředitel Ignačák obracel právě na něj, odpověděl, že to neví. A jak si to vysvětluje? „Tak asi proto, že se známe z doby, kdy byl ředitelem Parsu v Šumperku, a požádal mě prostě o schůzku,“ řekl.

Poněkud vyhýbavě odpověděl na otázku, zda o té schůzce informoval ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) a šéfa hnutí Babiše: „…No, o téhle schůzce jsme informovali Babiše, ale jestli neprodleně potom, to nevím.“ Přiznal také, že Ťok o této schůzce od něj nevěděl: „Ťok o ní ode mě nevěděl, ale možná mu to řekl Feranec, to já nevím.“

Mezi schůzkou a změnou názoru ČD proběhla řada jednání

Server se taky snažil zjistit, zda se Ignačák nesnažil Faltýnka a jeho kolegy ovlivnit ve smyslu toho obratu, který České dráhy následně učinily. „Nejprve nechtěly platit nic, vyjma té částky pod exekucí, nakonec vyplatily plnou sumu 1,2 miliardy korun,“ připomněl web. Něco takového Faltýnek odmítl s tím, že schůzka přece byla už v lednu. Když server podotkl, že obrat v názoru ČD nastal právě poté, Faltýnek poukázal na to, že ke změně názoru ČD došlo až v dubnu a že mezitím probíhala řada jednání Ferance s Krtkem se Škodovkou.

Server také zajímalo, proč jel vyjednávat s Ignačákem Faltýnek, když jsou na to odborníci Krtek a Feranec. „Já nejezdím vyjednávat s Ignačákem. Já jsem se s ním jednou sešel, když jsem vyslechl jeho názor za účasti Ferance, a potom zástupci státu dál jednali o eliminaci této škody na České dráhy. Ale Škodovka nepřistoupila na návrh státu, že už nechce doplatit nic, a to je všechno,“ uvedl Faltýnek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vam

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

21:50 Tomu věří neúspěšní. Plukovník rozebral dezinfo. A na koho cílí

Plukovník Ivo Zelinka byl hostem podcastu Čestmíra Strakatého. A řeč byla o ruské válečné propagandě…