Jednalo se většinou o lidi, kteří nebyli nakloněni režimu, pravidelně pořádali setkání, na kterých tehdejší socialistickou vládu kritizovali. Součástí toho mohly být například i tiskoviny, případně tvorba divadelních her a jiných audiovizuálních vyjádření, jež pravidelně nacházely své uplatnění v zahraničních médiích.
Tentokrát ovšem policejní orgány nic takového nezachytily. Soustředily se totiž na zcela jinou činnost.
Výše uvedení umělci a pracovníci veřejnoprávní televize se scházeli kvůli něčemu docela jinému.
„Zde se mají scházet v druhé (zadní) místnosti a promítat si po skončení normálního představení pornografické filmy, které vždy někdo přiveze ze Západu,“ stojí dále ve zprávě k poznatkům o divadle Rubín.
„Mezi tyto lidi docházel i občan Landovský, o kterém se mimo jiné momentálně rozšířila mezi kriminálně závadovými osobami zpráva, že emigroval do Dánska. Podle pramene do divadla RUBÍN docházejí mnozí pracovníci Československé televize Praha, herci a kulturní pracovníci, kterým byla v minulosti zakázána činnost za jejich politické postoje v krizovém období let 1968-1969. Pramen dochází do tohoto divadla a je tam zván v kteroukoliv dobu. V případě zjištění konkrétních poznatků k činnosti těchto lidí bude zdejší odbor o situaci n e p r o d l e n ě Správu Státní bezpečnosti Praha informovat,“ uvádí se dále.
Je pro vás podstatné, koho ve volbách podporují umělci a jiné známé osobnosti?Anketa
Dodejme, že pornografický obsah byl v době socialismu prakticky nedostatkovým zbožím, čímžto pádem byla cena takovýchto filmů a videokazet extrémně vysoká. Často se pohybovala na úrovni měsíčního platu běžného zaměstnance státního podniku.
O divadle
Počátkem sedmdesátých let byl Rubín spojen s politickou represí a zvýšenou kontrolou, ale také s příchodem Divadla na okraji pod vedením Zdenka Potužila, který zde tvořil sedmnáct let. V této době se Rubín stal významnou scénou věnující se především divadlu poezie. Ke zmíněnému Divadlu na okraji se přidalo A studio (Amatérské studio). Z této mladé sekce se postupně rekrutovaly progresivní režijní a herecké osobnosti české divadelní scény osmdesátých a devadesátých let – režisér Michal Dočekal, herci Ondřej Pavelka, Eva Salzmannová, Alena Štréblová a další.
V devadesátých letech se Rubín stal vyhledávaným společenským prostorem. Pravidelně zde koncertoval a slavil narozeniny významný hudebník Filip Topol.
Na sklonku milénia převzal Rubín absolventský ročník Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU a založil zde soubor Divadla Nablízko. Stěžejní inscenací této skupiny, která zde působila skoro jednu dekádu, se stalo zpracování Saroyanovy kultovní novely Tracyho tygr.
Hlavním mediálním partnerem divadla je pražský magistrát v čele s pirátským primátorem Zdeňkem Hřibem, který scénu podpořil částkou 1,8 milionu korun. Ředitelem divadla je Ondřej Glazar, v hereckém ansámblu jsou například Pavlína Štorková, Ondřej Pavelka, Kristýna Frejová a Lenka Zahradnická.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový