Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci

21.11.2016 14:39

Vladimir Putin je silná značka. Shodli se na tom přední čeští marketingoví odborníci Jiří Mikeš, Jitka Vysekalová a Ivan Binar. Ti hodnotili z marketingového hlediska dokument Prezident, jehož třetí díl odvysílá TV Kinosvět v úterý 22. listopadu a zopakuje ho v lednu příštího roku.

Putin je silná značka, shodli se přední čeští marketingoví odborníci
Foto: kremlin.ru, tan
Popisek: Vladimir Vladimirovič Putin, prezident Ruské federace

Vytvořit silnou, autentickou značku přitom není vůbec lehké. Jen propagandistická a reklamní kouzla nestačí. Musí jim totiž předcházet skutečný dlouhodobý výkon jejího nositele, jednorázové činy, které mají velký ohlas, a také určitá dlouhodobost, shodli se odborníci. A toho Vladimir Putin během svého šestnáctiletého působení v politice dosáhl. Jde tak o skutečně autentickou značku, která je na jedné straně, tedy v Rusku, jednoznačně přijímána, a dokonce milována a na straně druhé, tedy na Západě, působí rozporuplně. Ale i to je její úspěch – není pojímaná čistě negativně. Značku „Putin“ by odborníci na rozdíl od značky „Gorbačov“ nedoporučili v potravinářské oblasti (vodka Gorbačov), ale v oblasti sportovní.

Dokumentární snímek Prezident, věnovaný právě a jen Vladimiru Putinovi a vysílaný TV Kinosvět, je profesionálně namíchaná směs propagandy, reklamy a publicistiky, která vzbuzuje poměrně silné emoce. Vytváří vlastně protipól opačné propagandě, poukazují dále odborníci. Divák tak může na základě zhlédnutí dokumentu a při vědomí protichůdných informací získat téměř objektivní pohled na tuto osobnost současných dějin.

Avšak dokument má rovněž nedostatky. Tím největším jsou chybějící rodinné zázemí a soukromý život, popřípadě slabosti hlavního hrdiny. Méně totiž bývá často více a lidem a věcem bez chyby se tak úplně nevěří. Možná chtěli tvůrci dokumentu naznačit, že Vladimir Putin obětoval své zemi i soukromý život, ale tím z něj činí až čítankového hrdinu. Ale i přesto stojí za to dokument zhlédnout, podtrhují marketingoví odborníci.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Střelba, atentát. To přichází od těch „lepších“. To my, „dezoláti“, neděláme. Petrov udeřil

16:25 Střelba, atentát. To přichází od těch „lepších“. To my, „dezoláti“, neděláme. Petrov udeřil

Hudebník, pedagog, manažer a konzultant Vadim Petrov byl hostem Alex Mynářové v pořadu Podtrženo, se…