Miloslava Pošvářová: Tak co s tím uděláte, pane ministře?

18.08.2014 8:45

Reakce na rozhovor s ministrem dopravy Antonínem Prachařem pro Deník.cz ze dne 15.8.2014

Miloslava Pošvářová: Tak co s tím uděláte, pane ministře?
Foto: Archiv MP
Popisek: Miloslava Pošvářová

Ministr Prachař si ve svém vystoupení v tisku ze dne 15.8.2014 stěžuje, jak mu všichni házejí klacky pod nohy a jaká příkoří se mu dějí. Všechny problémy, o kterých hovoří, jsou veřejně známy a všichni očekávali, že je bude ministr dopravy řešit. Po půl roce jeho působení to ale vypadá tak, že je teprve pan ministr zjistil a pojmenoval. To tedy není rozhodně pro daňové poplatníky dobrá zpráva. Všichni očekávali, že resort dobře zná a má již rozmyšleno, jak bude vše řešit. Místo toho vypadá jako uplakánek, který je zcela bezradný a jenom si stěžuje na ostatní. Na generálního ředitele ŘSD vybere specialistu na IT a diví se, že je po čtyřech měsících zjevně rozrušen a odchází z postu s 2,2 miliony Kč, čistá ruka. Dobrý výdělek na úředníka, takový nemá ani schopný podnikatel. Jaké řešení tedy nabízíte, pane ministře? Nejlepší postup bude vybrat na post generálního ředitele ŘSD opět nějakého specialistu na něco úplně jiného, než jsou dopravní stavby. Tomu odpovídají parametry pro jeho výběr, není tam ani jedno slovo o znalosti oboru a praxi v dopravních stavbách. Po několika měsících zase bude vyměněn, ale smlouvy na díla již budou podepsány, odpovědnost bude přenesena a nefunkčnost ŘSD se na něho opět s úspěchem přesune, jednoduchými slovy řečeno, hledá se „obětní beránek“.

Dalším nezbytným krokem bude vymyslet, jak se vypíší soutěže na silniční stavby, když neexistují žádné projekty. Logický je následující postup:

  1. draze se vykoupí všechny potřebné pozemky, a tím se uspokojí všichni bafuňáři, šíbři a politici, kteří pozemky skoupili (zákon byl schválen, první krok splněn)
  2. vymyslí se strategie, jak vypsat soutěže bez projektů. Nabízí se postup podle Žlutého FIDICu- Design and Build nebo se opráší dobře známé PPP projekty
  3. změní se strategie opravy D1 z betonování vozovek na defragmentaci s asfaltovou vozovkou, to urychlí výstavbu a nemusí být složitý projekt, navíc se zajistí opakované opravy po každých pěti letech - další zdroj konstantních příjmů
  4. zajistí se příděl dostatečného množství financí z EU, nejlépe cca 200 miliard Kč
  5. vyhlásí se veřejně záchrana stavebnictví a na trh se tyto finance vrhnou za obrovského potlesku všech zhotovitelů, mafiánů, politiků a šíbrů, protože se konečně otevřou životodárné proudy financí, které byly zastaveny
  6. prohlásí se, že za výše uvedených podmínek se důležité dálnice (D3, D8, D1) dostaví do pěti let - opět všeobecný potlesk i daňových poplatníků a voličů
  7. na ŘSD se vytvoří pod důkladnou kontrolou systém supervizorů s platy 50 000 Kč měsíčně, který vytvoří alibi pro případné šťouraly. Musí je ale řídit prověřený člověk, nejlépe osobní přítel (toho již na postu má) a to ještě tak, aby systém fungoval pouze formálně a zhotovitelům a politikům neškodil

Suma sumárum, skvělý strategický postup. Zbývá tedy pouze čekat, s čím pan ministr (nebo jeho nástupce) přijde a čím přesvědčí daňové poplatníky. Mě tedy nepřesvědčil….

Ing.Miloslava Pošvářová, Ph.D. Praha 16.8.2014

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – díl 354. Karel Kryl – Titulkář

16:40 Petr Žantovský: Jak jsem potkal knihy – díl 354. Karel Kryl – Titulkář

Každý zná Karla Kryla jako písničkáře, ale už méně jako básníka, natož autora drobnějších próz, psan…