CzechTrade: Exportní cena DHL UniCredit podvacáté ocenila české exportéry

23. 11. 2017 13:51

Vítězové 20. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade jsou již známi. Ocenění si převzaly firmy v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér a Exportér teritoria, kterým pro letošní rok byly trhy USA a Kanady. Agentura CzechTrade ocenila svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh.

CzechTrade: Exportní cena DHL UniCredit podvacáté ocenila české exportéry
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade
Do jubilejního ročníku se přihlásilo 171 firem, z toho 155 jich splnilo kritéria soutěže. „Silná exportní orientace České republiky přímo vybízí k analýze firem, pro které je vývoz významným zdrojem příjmů. Mezi exportéry je mnoho velmi kvalitních společností, které si zaslouží vyzdvihnout a ocenit, a my jsme rádi, že jako odborný garant můžeme být při tom,“ konstatuje Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.
 
„Od doby, kdy jsme vyhlásili první ročník Exportní ceny DHL UniCredit uplynulo už dlouhých 20 let, během kterých se výrazně změnila nejen česká ekonomika a export, ale řadou změn prošla také naše soutěž i její první vítězové. Mnohdy jsou to firmy, které přerostly rozsah Exportní ceny, a z původně malých začínajících podniků jsou dnes úspěšní exportéři, kteří předávají své zkušenosti na našich exportních setkáních. Velmi mě těší, že i letošní jubilejní ročník přilákal rekordní počet malých a středních exportérů a opět tak překonal ten minulý. Věřím, že i s letošními vítězi se za několik let znovu setkáme a budou to právě tyto firmy, které se s námi podělí o své obchodní úspěchy na poli českého exportu,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro střední Evropu.
 
První místo v kategorii Malá společnost obsadil přední distributor vysoce kvalitních a zdravých doplňků stravy společnost ISOLINE trade, s.r.o. Za ním se umístila společnost Matapo s.r.o., která se zabývá výrobou mobilních telefonů BlindShell pro nevidomé. Třetí příčka v této kategorii náleží společnosti Monkey Brothers s.r.o., jež se věnuje výrobě čistě přírodních energetických tyčinek a nápojů pod značkou Chimpanzee.
 
Prvenství v kategorii Středně velká společnost získala INEKON GROUP, a.s., která je nejen výrobcem tramvají, ale věnuje se také vývozu investičních celků a průmyslových zařízení. Druhé místo si připsal výrobce kancelářských příčkových systémů firma LIKO-S, a.s. Třetí příčku obsadila T-CZ, a.s. věnující se výrobě radiolokační a radiokomunikační techniky. Exportérem teritoria, kterým je pro letošní ročník oblast Kanady a Spojených států amerických, se stala světoznámá kosmetická společnost Dermacol, a.s. Cenu pro Globálního exportéra si odnesla společnost Monkey Brothers s.r.o., která uspěla i v kategorii Malá společnost.
 
„I přes růst zaznamenaný v posledních letech se Kanada podílí na celkovém objemu českého exportu jen necelými 0,2 procenty. Mezi nejvýznamnější zboží, které Česká republika vyvážela do Kanady v loňském roce, patřily zejména kolejnice, součástky motorových vozidel a součásti elektrických obvodů. Velkou příležitostí je schválená obchodní smlouva CETA, která českým exportérům v budoucnu může otevřít bránu do druhé nejrozlehlejší země na světě. Zjednoduší-li se obchodování, tak se pro tuzemské exportéry otevře zajímavý trh s obrovskou kupní silou. Kanadu stojí za to více prozkoumat a využít potenciál, který českému vývozu tato země nabízí,“ vysvětluje Jiří Flégl, manažer strukturovaného a exportního financování UniCredit Bank.
 
Ocenění v kategorii „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala strojírenská společnost TOSHULIN, a.s., která působí na trhu obráběcích strojů. „S firmou TOSHULIN začala naše agentura spolupracovat v roce 2010. Od té doby se jí podařilo díky usilovné práci a trpělivosti uskutečnit několik úspěšných vývozů, například pro středoasijského výrobce železničních kol R.W.S.Wheelset. V šedesáti zemích světa už společnost prodala přes 13 500 obráběcích strojů,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. V druhé kategorii s názvem „Exportní příběh roku“, jejímž patronem je také CzechTrade, nejvíce zaujala společnost F AIR, spol. s r.o. Tato firma se postupem času stala největší leteckou školou v regionu střední Evropy. „Firmě F AIR se po
mnohaletém úsilí podařilo získat certifikát pro výcvik pilotů pro čínské aerolinie, díky čemuž se stala leteckou školou globálního formátu. Za tímto úspěchem stojí nesporně i dlouhodobá podpora a propagace českého leteckého sektoru ze strany naší zahraniční kanceláře v čínském Chengdu,“ dodává Doležal.
 
Soutěž Exportní cena DHL UniCredit založila v roce 1997 logistická společnost DHL Express CZ s cílem motivovat vývozce dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Od jejího počátku je soutěž pořádána pod záštitou vládní agentury CzechTrade. Generálním partnerem projektu je UniCredit Bank. Odborným garantem soutěže je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Pořadatelem je Agentura Helas, která organizuje a produkuje Exportní cenu DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade již 10 let.
 
„Dlouhodobou snahou Agentury Helas je vytvoření široké podnikatelské platformy s přidanou hodnotou komunikace, vzájemné podpory a širokého spektra podnikatelských benefitů. Při jejím budování vycházíme z podnětů, které nám poskytují sami podnikatelé prostřednictvím našich vlastních průzkumů. V letošním roce nás zaujalo, že 58 % finalistů projektu Exportní cena DHL UniCredit tvoří rodinné firmy, až 62 % exportérů trápí nesnadné hledání nových zaměstnanců, více jak polovina firem (51 %) se pak připravuje vstoupit se svými produkty či službami na nový trh. Celkem 14 % vývozců také uvažuje o distribuci produktů do zahraničí prostřednictvím vlastních e-shopů. Exportéři se až ze 47 % snaží zvýšit svoji efektivitu pomocí moderních 
technologií a přes 85 % firem pracuje nejenom z kanceláře,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka Agentury Helas.
 
Do Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2015 a rok 2016) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2015. Obrat firmy je zařazujícím kritériem pro stanovení, ve které kategorii firma bude soutěžit.
 
„O tom, že největší českou tradiční exportní destinací jsou a nadále zůstanou země EU, převážně Německo, není pochyb. Avšak nás těší, že exportéři pochopili, že k těmto tradičním zemím je v dnešní turbulentní době nutné navázat kontakt i se vzdálenějšími zeměmi a diverzifikovat exportní politiku firmy. Jen tak lze docílit větší konkurenceschopnosti a zvětšení hodnoty firmy. Letošní ukončení kurzového závazku ČNB bylo pro české exportéry zlomovým aktem, kdy se budou muset vrátit k zajišťování krátkodobých kursových rizik, což v minulých letech nebylo potřeba. To se však promítne až v dalších letech, “ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG MORISON a partner NSG Export Agency.
 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

České dráhy: Do pivovaru za Kozlem se už brzy dostanete vlakem

22:23 České dráhy: Do pivovaru za Kozlem se už brzy dostanete vlakem

Přímo až do pivovaru ve Velkých Popovicích se brzy dostanou návštěvníci vlakem. Zástupci Plzeňského …