Moravskoslezský kraj: Nový autobusový dopravce na Třinecku a Jablunkovsku předvedl svůj moderní vozový park

11.12.2015 15:05

Akciová společnost ČSAD Vsetín, která bude od 13. prosince dalších deset let zajišťovat veřejnou linkovou osobní autobusovou přepravu na Třinecku a Jablunkovsku, předvedla svůj nový moderní vozový park.

Moravskoslezský kraj: Nový autobusový dopravce na Třinecku a Jablunkovsku předvedl svůj moderní vozový park
Foto: Moravskoslezský kraj
Popisek: Tyto autobusy budou od 13. prosince nově vozit cestující na Třinecku a Jablunkovsku

Dopravce, který vzešel z historicky prvního výběrového řízení v Moravskoslezském kraji na tyto veřejné služby, bude po dobu smluvního vztahu zajišťovat dopravní obslužnost v této části regionu na 17 linkách veřejné linkové osobní dopravy. Zároveň se zavázal, že cestující bude vozit ve zcela nových, ekologických autobusech. Moravskoslezský kraj bude na tuto službu ročně přispívat 35 milionů korun, na financování autobusových linek se budou z deseti procent podílet také města a obce z této části regionu.

Nová vozidla jsou nízkopodlažní a také klimatizovaná. Zvýší se tak kvalita cestování a veřejná osobní doprava bude dostupnější i pro osoby s omezenou možností pohybu,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák. Dodal, že kontrakt byl uzavřen i s ohledem na ochranu životního prostředí. „Dopravní obslužnost budou totiž z více než osmdesáti procent zajišťovat vozidla na CNG. Dopravce se také zavázal, že bude propagovat region pomocí dynamického grafického prvku na svých vozidlech, jako symbolu kraje,“ upřesnil hejtman.

Náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík upozornil na to, že vozidla na zemní plyn produkují výrazně méně škodlivin než vozidla s klasickým pohonem. Týká se to nejen v současnosti hlavních, běžně sledovaných škodlivin (oxidů dusíku, oxidu uhelnatého, oxidu uhličitého a pevných částic), ale i dalších zdravotně a ekologicky rizikových uhlovodíků.

„Emise, vznikající při spalování zemního plynu, jsou jednoznačně přijatelnější než emise ze spalování automobilového benzínu. Obsahují totiž méně aromátů a nenasycených uhlovodíků, které jsou „živnou půdou“ pro tvorbu fotooxidačního smogu a přízemního ozónu. Plynové motory produkují navíc o jeden až dva řády méně emisí pevných částic než motory naftové,“ vysvětlil náměstek hejtmana Daniel Havlík s tím, že vozidla na zemní plyn mají v porovnání s benzínovými a naftovými také zhruba o čtvrtinu menší vliv na vznik tzv. skleníkového efektu. V případě užití zemního plynu v městských autobusech dochází také ke snížení hluku - o 50 procent vně vozidel, o 60 až 70 procent uvnitř vozidel.

„Právě rozvoj čisté mobility, tedy využívání elektromobilů, vozidel s pohonem na CNG, podpora výstavby plnicích a nabíjecích stanic, je jednou z hlavních priorit Moravskoslezského kraje a jeho krajského úřadu v oblasti podpory udržitelného rozvoje regionu.  Má významný podíl na zlepšování kvality života a životního prostředí pro občany Moravskoslezského kraje, což plně zapadá do našeho konceptu vybudovat Smart region Moravskoslezského kraje,“ konstatoval ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje Tomáš Kotyza.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Vstup do Evropské unie proměnil Česko

7:14 Český statistický úřad: Vstup do Evropské unie proměnil Česko

Před 20 lety Česko vstoupilo do Evropské unie, a započala tak etapa ekonomických i společenských změ…