V květnu tohoto roku se agentuře podařilo vyhrát tendr na ochranu objektu městského úřadu. Na zakázku o objemu okolo šesti milionů korun pak navazovala další. Zaměstnanci bezpečnostní agentury měli obcházet ulice a parky Prahy 10 a dohlížet na pořádek v nich. Za pochůzkáře radnice zaplatila čtyři miliony korun.
Předvolební kampaň na téma bezpečnost
Podle informací Hospodářských novin tendr firmě ABL městská část přiklepla na konci září tohoto roku. Jen pouhé tři týdny pak zbývaly do komunálních voleb. Občanští demokraté, kteří desátému pražskému obvodu panují, téma bezpečnosti v ulicích využili pro svou předvolební kampaň.
Pracovníky bezpečnostní agentury bylo v ulicích Prahy 10 možné potkat i před parlamentními volbami. Tehdy se jednalo o zkušební provoz. Ve volbách se snažil zabodovat například dnešní poslanec Boris Šťastný, který v této části hlavního města kandidoval.
Právě Šťastný byl pak po volbách jedním z těch, kteří volali po sledování veškerých veřejných zakázek, kde figuruje i „Bártova" agentura ABL. Ukazoval tak na možný střet zájmů.
Radnice: Politický marketing odmítáme
Radnice Prahy 10 politický marketing odmítá. Zavedení pracovníků ostrahy do ulic prý s politikou městské části nijak nesouvisí. „Máme u nás málo strážníků, rozhodli jsme se to řešit alespoň teď touto cestou," řekl pro HN mluvčí radnice ve Vršovicích.
Kromě Prahy 10 využívá pochůzkářů ze soukromé bezpečnostní agentury také jedenáctý pražský obvod.
Dále:
Najaté hlídky jsou úspěšné, říká starosta Prahy 10
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kls