K tomu, proč bylo vypracováno tolik posudků od NKÚ Čermák řekl: “Docházelo k celé řadě systémových pochybení. Došlo k naddimenzování kontrol, stavba, která byla tenderovaná, neměla stavební povolení.” To bylo podle něho hlavním důvodem toho, proč stavbu od začátku provázely problémy.
“V této společnosti (ŘSD - pozn. redakce) bohužel dochází k tomu, že se nedodržují pravidla, která platí,” vyjádřil se k předražené silnici ekonom Jiří Rusnok a dodal, že je problém především v osobní odpovědnosti. Podle něho je normální, že ten, kdo si nechává postavit dům, se na stavbu chodí průběžně dívat a hlídá ji. “My máme dálnici za miliardy a nevíme, jaké máme podloží stavby,” podivuje se Rusnok.
Čermák se také nechal slyšet, že už zadal nový způsob metodiky staveb. Díky němu chce předejít tomu, co se doposud dělo. “Zadal jsem to tento týden,” upřesnil. Kala dodává, že chápe, že investor, který stavbu zadává, je pod určitým tlakem. “Stát tady ale na druhé straně není žádný pytel peněz. Jsou situace, kdy kraje a občané požadují takové úpravy, které jsou naprosto eknomicky neproveditelné,” tvrdí. Podle něj je potřeba používat zdravý rozum a je potřeba postupovat krok po kroku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane