"Akrobati za 1 milion, pronájem loutky anděla za půl miliónu (aby se hýbala, stálo to dalších téměř pět set tisíc), zapůjčené projektory za 1,9 milionu korun, pódiová, zvuková a světelná technika za 2,3 milionu korun, navíc pronájem LED obrazovek za 1,1 milionu, k tomu přenos za bratru dalších 900 tisíc a na vidoemapping padl další téměř milión. Ve výčtu horentních sum jde dlouho pokračovat," tvrdí Portová.
Hodnotit výši statisícových uměleckých honorářů podle ní snad ani nemá smysl. Více než 4 miliony za produkční práce pro externisty, když sama obecně prospěšná společnost Plzeň 2015, která EHMK zajišťuje, zaměstnává už více než čtyři roky dvě desítky lidí, stojí za zamyšlenou. Co tam asi dělají? ptá se Portová.
"Exprimátor Baxa se na zastupitelstvu města kasal, že za málo peněz pořídili hodně muziky. Ono to bylo spíše naopak, pane Baxo. Jen za televizní přenos jsme utratili 900 tisíc, když hokejový přenos s polovinou kamer v HD kvalitě vyjde na výši jedné průměrné mzdy v České republice. Vypadá to, že si někdo z Plzně dělá dojnou krávu. Našim zastupitelům to ale nevadí a klidně si za rozházené milióny veřejně na radnici ještě zatleskají. Vidlemi totiž rozházeli naše peníze, ne svoje," uzavírá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový