Český rozhlas spustil novou kampaň proti neplatičům koncesionářských poplatků, která míří na firmy a podnikající fyzické osoby. ČRo si podle zjištění iHNed.cz najal inkasní společnost Credit One. Firma veřejnoprávnímu rozhlasu dodává údaje o podnikatelích, kteří mají přijímač.
„Naši terénní pracovníci navštěvují dlužníky jiných našich klientů. V rámci daného regionu zároveň chodí do provozoven, kde je předpoklad, že může hrát rádio. Pořizují protokoly o návštěvě a fotodokumentaci," popsal obchodní ředitel Credit One Radek Žákovský, jak firma údaje získává.
ČRo pak už jen porovná data se svými seznamy a neplatiče kontaktuje. „A to jak přes datové schránky, tak klasickým doporučeným dopisem," uvedla mluvčí veřejnoprávního rozhlasu Kateřina Moravcová.
Rozhlas posílá dopis i domácnostem
Kolik finančních prostředků na získání dat rozhlas vynaložil, nechtěla prý mluvčí ČRo zveřejnit. Nakonec uvedla, že „částka nepřevyšuje 200 tisíc korun".
Rozhlas totiž tvrdí, že projekt nejprve vyhodnotí a až poté se rozhodne, zda tímto způsobem bude dál postupovat. „Zatím jsme si koupili jen malou část databáze," potvrdila mluvčí ČRo Kateřina Moravcová.
Ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan serveru iHNed.cz potvrdil, že oslovují i domácnosti, aby poplatky platily. Spíše než koncesionářský poplatek prý raději používá termín solidární daň, protože lidé si podle něj platí nezávislost Českého rozhlasu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr