Miliardář Passer přišel s podobným projektem jako Baťa, který má výrazně pomoci růstu ekonomiky

30.06.2017 14:45

Skupina Passerinvest zareagovala na palčivý problém České republiky – nedokončenou a nedostatečnou síť dálničních a rychlostních komunikací a stejně tak stagnující rozvoj metra v Praze. Firma přichází s vlastním konceptem dobudování dopravní infrastruktury jak v Praze, tak po celé České republice v návaznosti na dopravní situaci a dopravní řešení v sousedních státech.

Miliardář Passer přišel s podobným projektem jako Baťa, který má výrazně pomoci růstu ekonomiky
Foto: Archiv RP
Popisek: Developer Radim Passer

Projekt si klade za cíl urychlit dobudování stávajících a vybudování nových 644 km dálnic a 1274 km rychlostních silnic, protože kvalitní dopravní infrastruktura je dle firmy klíčová pro zajištění prosperity České republiky.

Dobudování 644 kilometrů dálnic a 1274 kilometrů rychlostních silnic i metra

„Problémy dopravní infrastruktury v České republice se v různé podobě přímo či nepřímo dotýkají každého člověka. I přes neustálé stížnosti podnikatelské i široké veřejnosti je aktivita politické reprezentace a potažmo státu v této oblasti velmi nízká a výsledky žalostně nedostatečné. Proto považovala skupina Passerinvest v čele s Radimem Passerem za nutné ujmout se iniciativy a předložit odpovědnému politikovi, skupině politiků či vládě, tedy zodpovědným a zároveň kompetentním osobám, praktický a proveditelný koncept dobudování chybějící dopravní infrastruktury, který považuje za klíčový pro další ekonomickou prosperitu České republiky,“ vysvětlila tisková mluvčí skupiny Kristýna Samková.

Navržená koncepce svým pojetím dobudování 644 kilometrů dálnic a 1274 kilometrů rychlostních silnic a zefektivněním sítě metra v Praze včetně jeho propojení s příměstskou železnicí má dle navrhovatelů výrazně přispět k rozvoji regionů, odstranění dopravního přetížení Prahy i okolí a posílení výkonu celé ekonomiky ČR.

Dokončování koncepce ze 70. let, která v podstatě vychází z plánu J. A. Bati

„Tento návrh není zcela jistě konfrontační. Naopak staví na současném, byť pomalém dokončování koncepce ze 70. let, která v podstatě vychází z plánu J. A. Bati, a dále ji významně rozšiřuje. Původní koncepce je totiž výrazně radiální, má paprskový efekt, kde většina dálnic a hlavních rychlostních silnic míří do Prahy. Koncept navrhuje dobudování tangenciální sítě propojující vzájemně klíčová města regionů při maximálním respektu k životnímu prostředí a zajištění bezpečnosti provozu,“ vysvětluje Radim Passer, iniciátor projektu.

Díky možnosti propojení financování státem i soukromým sektorem a také při vlastním budování například formou PPP projektů nabízí koncept dle autorů dramatické zrychlení výstavby a možnost využití nových technických i technologických trendů v dopravě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

16:50 Zákaz Orbána v Bruselu neprošel. Konference NatCon pokračuje. Nový vývoj

V Bruselu se začátkem týdne konala Konference o národním konzervatismu (NatCon), tu se bruselské úřa…