ParlamentníListy.cz se před čtvrteční debatou zástupců politických stran a hnutí pokusily zmapovat situaci, kterou v těchto dnech zažívá jak veřejnoprávní ČT, tak i privátní Nova. Jako první nás samozřejmě zajímaly odhady sledovanosti. Někdejší stanice Vladimíra Železného patří řadu let na špičku sledovanosti a nehodlá z ní sestoupit ani v oblasti politiky.
„Máme naše interní odhady sledovanosti, které nechceme v tuto chvíli prezentovat. Naším cílem jako nejsledovanější české televizní skupiny je poskytnout komplexní volební zpravodajství, v rámci kterého chceme nabídnout odpovídající přehled osobností a názorů všech relevantních politických stran tak, aby voliči měli dostatečnou míru informací pro svá politická rozhodnutí," sdělil ředitel zpravodajství skupiny Nova Kamil Houska. Naší redakci se ovšem z nejvyššího vedení stanice podařilo vypátrat, že ideální sledovanost by byla taková, „která by přesáhla milion diváků". Tímto krokem by Nova byla schopná zasáhnout značnou část voličů.
V roce 2013 byla účast u sněmovních voleb 59,48 procenta, ze které vzešlo 4 969 984 platných hlasů.
Česká televize na stejný dotaz, tedy na sledovanost, odpověděla, že „tato data nepredikujeme, sledovanost navíc není primárním parametrem hodnocení média veřejné služby", přiblížila redakci Karolína Blinková z tiskového oddělení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: B. Richterová a T. A. Nový