„Určitá neschopnost dlouhodobě a kvalitně komunikovat s novináři je obecně velký nešvar u českých politiků. Tady bych to vnímala jako jistou neprofesionalitu ze strany Miloše Zemana,“ říká Anna Matušková z Fakulty sociálních věd UK.
Mediální odborníci se prý shodli, že slabinou hlavy státu jsou časté konflikty s některými médii. Posledním příkladem toho je jeho oznámení, že už nebude navštěvovat pořad Otázky Václava Moravce v České televizi. Nelibost u Zemana vyvolalo tvrzení moderátora, že v době, kdy byl Zeman předsedou vlády, byli na ministerstvech „političtí náměstci“. Prezident jeho slova označil za „obrovský kiks“.
Naopak prý bylo dobrým tahem obnovení rozhlasových Hovorů z Lán. „Zeman tím získává spojení přímo do hlav občanů. Navíc sbírá body, protože lidé si pořad spojují s Václavem Havlem,“ míní prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec. Zeman prý také dokáže sbírat body odkazováním se k masarykovským tradicím první republiky.
Odmítání některých médií je politická hra
Brabec označil prezidentovo odmítání některých médií za součást Zemanovy mediální a politické hry. „Tento signál mají vnímat politici, politologové, média. Má naznačovat, že zpravodajství nepracuje kvalitně. Rozumějte: ne podle prezidentových představ,“ uvedl Brabec.
Lidové noviny taky pokazují na to, že u hlavy státu jsou údajně v nemilosti, a to už od prezidentské kampaně, například Lidové noviny nebo MF Dnes. Oproti tomu však prý rád poskytuje vyjádření Parlamentním Listům či komunistickým Haló novinám. „Nechci Zemanovi podsouvat, že v těchto médiích vidí své voliče. Podle mě je to spíše nepříliš funkční políček velkým médiím,“ míní Matušková.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr