Pražské metro jezdí jak v Japonsku. Téměř na vteřinu přesně

01.06.2012 14:11

Pravidelné měření standardů kvality potvrdilo vysokou přesnost pražské městské hromadné dopravy. Dopravní podnik díky softwarovému měření zaznamenal rostoucí trend přesnosti u všech druhů dopravy. V prvním čtvrtletí v případě metra přijelo 98,5 procenta spojů na čas dle jízdního řádu, což bylo o 0,5 procenta více než celoroční průměr 2011. Tramvaje jezdily načas z 90,4 procenta. U provozu autobusových linek došlo k nejvýznamnějšímu růstu přesnosti, a to téměř o 3 procenta na 88,4.

Pražské metro jezdí jak v Japonsku. Téměř na vteřinu přesně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

„Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem,“ uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.

Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.

Například úroveň služeb poskytovaných zaměstnanci při styku se zákazníky zjišťuje Dopravní podnik pomocí tzv. fiktivních zákazníků. Na každé stanici a Infocentru probíhají dvakrát do měsíce měření. Fiktivní zákazníci mají škálu parametrů, na které se při hodnocení zaměřují, kupříkladu jak zaměstnanci navazují kontakt s cestujícími a jak probíhá samotná komunikace se zákazníky. V rámci hodnotící škály se dozorčí v metru věnovali cestujícím v prvním čtvrtletí 2012 s hodnocením 98,7 ze sta procentních bodů, pracovníci Infocenter pak se skóre 98,3. Zatímco dozorčí ve stanicích metra si udržují setrvalý standard posledních několik let, pracovníci Infocenter se v hodnocení zlepšili téměř o 4 procentní body.

 

reklama

autor: tan

Ing. Miroslav Balatka byl položen dotaz

Můžete definovat, co je dezinformace?

Všichni o nich mluví, ale co to přesně je? Třeba za covidu jsme byly svědky toho, jak se měnilo, co je pravda a co dezinformace

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Proboha! Fiala že není ukrajinský premiér? V USA jdou za ním titulky... Padlo po Bidenovi

18:13 Proboha! Fiala že není ukrajinský premiér? V USA jdou za ním titulky... Padlo po Bidenovi

Schůzka Petra Fialy s americkým prezidentem Joe Bidenem ani nevypadá, že byl v Bílém domě přijat pře…