Jak uvádí tisková agentura Reuters, společnost Google tvrdí, že si prostřednictvím jejích služeb YouTube, Gmail a Google Search zaplatili ruští agenti reklamu za nejméně 100 000 dolarů. Zadavatel reklamy je však prý jiný, než tomu bylo u kampaní na sociálních sítích. Společnosti Facebook a Twitter nedávno obvinily společnost Internet Research Agency z Petrohradu, že její lidé nakupovali reklamu ve snaze ovlivnit prezidentské volby v USA.
Honby za hledáním ruských agentů mezi zadavateli reklamy se hodlá pustit také společnost Microsoft, která hodlá prověřit svůj vyhledávač Bing a další své služby. V podezření je nyní nejvíce výše zmíněná petrohradská společnost, která údajně zaměstnává desítky tzv. „trollů“, kteří zveřejňují zprávy a komentáře s výrazně prokremelským obsahem. „Společnost Facebook již slíbila americkým zákonodárcům, že bude více sledovat, kdo si u ní reklamu kupuje,“ píše Reuters.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Josef Provazník