Požadavek na zakotvení minimální mzdy pro řidiče ve veřejných soutěžích vzešel z odborové organizace soukromého dopravce BusLine a.s., která je dlouhodobě známá kritizovanými smlouvami s Libereckým krajem a Dopravním podnikem města Liberec a Jablonec nad Nisou i vztahy s místní politickou reprezentací. Podle podrobné analýzy majetkové struktury BusLine, kterou CNI a KPKP zpracovali (článek a analýza), je patrné, že v pozadí firmy je stále klíčovou postavou Jiří Vařil, který byl ve společnosti BusLine donedávna předsedou představenstva a figuruje přitom ve společnostech, které poskytly firmě BusLine nemalé prostředky. Tatáž osoba je přitom členem Výboru pro dopravu v Libereckém kraji a nově také dopravním expertem v Asociaci krajů ČR.
A právě Asociace krajů ČR hrála v celém případu zásadní roli, neboť tato instituce přednesla Vládě požadavek na zvýšení mezd. V rámci nátlaku byla dokonce vyhlášena stávková pohotovost mimo jiné u soukromého dopravce BusLine v rámci takzvané Jablonecké výzvy. “Jiří Vařil figuruje na všech frontách a je nutno si položit otázku, zdali zastupuje zájmy společnosti BusLine, iniciátora zvýšení mezd Asociaci krajů ČR anebo zájmy Libereckého kraje, který se bude podílet na financování zvýšení mezd řidičů,“ dodává analytička CNI Šárka Trunkatová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV