Taxikáři: Veřejným doporučením, aby lidé nevyužívali taxislužbu, se primátorka dopouští trestného činu

25.11.2015 19:50

Nesouhlas Asociace koncesionářů v taxislužbě s vyjádřením primátorky na idnes.cz

Taxikáři: Veřejným doporučením, aby lidé nevyužívali taxislužbu, se primátorka dopouští trestného činu
Foto: Archiv
Popisek: Taxi

Vážená paní primátorko,

i když chápeme Vaši složitou situaci v době, kdy se s Vámi otřásá primátorské křeslo, jsme nuceni se připojit k mase Vašich kritiků a odpůrců. Důrazně se ohrazujeme proti Vašim nepravdivým a zavádějícím výrokům publikovaným v Mladé frontě a na webu idnes.cz. Necítíme potřebu se obhajovat, ale nemůžeme nečině přihlížet hrubé manipulaci s veřejností, kterou v poslední době provozujete.

V prvé řadě je třeba si uvědomit, že takovým veřejným doporučením, aby lidé nevyužívali taxislužbu, ale MHD, nebo určitých vytěžovacích středisek, a to zejména v kontextu s "bojem proti nepoctivým taxíkářům", přičemž nebylo vyjasněno, kdo je míněn oním nepoctivým taxikářem, takové opatření postihuje všechny provozovatele taxi, včetně těch, kteří v tomto oboru podnikají řádně a chovají se v souladu s českým právním řádem, by mohlo dojít k naplnění skutkové podstaty přečinu dle ustanovení § 356 trestního zákoníku, "Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod", neboť podle odstavce 1 uvedeného ustanovení kdo veřejně omezuje práva skupiny osob, v tomto případě tedy podnikatelů a event. zaměstnanců v taxislužbě, "bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta". Omezování práv této skupiny osob spočívá v tom, že je veřejnost naváděna, aby nevyužívala jejich služeb (bez ohledu na to, zda jsou "poctiví" či nikoli), jelikož se jedná o jejich právo podnikat v oboru taxislužby dle zákona. Podle odstavce 3 bude pachatel potrestán, spáchá-li uvedený čin tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

Není pravdou, že řidiči na dispečincích nepředražují jízdné. Tam dochází k předražování masivnímu, jelikož v reklamě uvádí cenu podstatně nižší, ale ve skutečnosti si účtují cenu jinou a vyšší. Provozovatelé těchto dispečinků porušují oznamovací povinnost u těchto přestupků a předražování řeší vlastní cestou, především finančním postihem smluvního partnera formou nezdaněné pokuty. V případě kdy by provinilé řidiče nahlašovali, nastala by situace, že provozovatelé taxislužeb by od nich odcházeli a dispečinky tak přicházeli o část svých zisků.

Výrazně kontroverzní je i tvrzení o okrádání zákazníků. Je tedy třeba pojmenovat, kdo a koho okrádá, neboť by se mohlo jednat o pomluvu podle ustanovení 2 § 184 trestního zákoníku. Zatím zde tedy mluvíme o předražování jízdného z důvodů 10 let zastaralého, neodůvodněného a v ČR ojedinělého nařízení o regulaci maximálních cen, které je v rozporu se zákonem o hospodářské soutěži. Při tak velikém počtu řidičů taxi, dispečinků a aplikací jako má Praha je to vyloženě protisoutěžní! Nemluvě o rozdělení a omezení dle druhu přepravy a to s vozem taxi s taxametrem, nebo vozidla taxi bez taxametru při přepravě na písemnou smlouvu za smluvní cenu, kdy v tomto případě zájmy spotřebitelů “zákazníků” nechrání zákon žádnou regulací a není tedy ani zde prováděna žádná intenzivní a masivní kontrola, i když se ví, že se poskytují služby mnohdy i za 100 Kč/km. O nelegálních provozovatelích jako je Uber, kde nemají řidiči ani oprávnění na provozování taxi a mnohdy ani koncesní listinu ani nemluvě.

Pokuty, o kterých Vy i Vaši úředníci a politici na MHMP neustále mluvíte, jsou tak obrovské pouze z toho důvodu, že jsou ukládány za jakýkoli přestupek, např. nevypsaná kopie účtenky bezprostředně po ukončení jízdy, ve výši 50 000Kč a mnohdy opakovaně, aniž by byla brána v potaz například bezpečnost silničního provozu! To, že se kontroly ze strany odboru dopravních agend zabývají pouze kontrolami cenovými, místo jim zákonem určenými kontrolami dodržování zákona č.111/1994 Sb.,(silniční zákon) dokládá fakt, že na jednoho řádného dopravce jsou v Praze dva až tři nelegální řidiči a přitom kontroly na legálních řidičů-dopravců mnohdy probíhají i v rozporu se zákonem o kontrole.

V případě uzavření části centra z tak primitivních důvodů, které neustále propagujete, potrestáte pouze zákazníky, na kterých Vám ovšem nezáleží. Jízdné se totiž v mnoha případech navýší o objízdné trasy a hlavně omezíte obyvatele a návštěvníky Prahy v možnosti využívat veřejné služby taxi i formou přivolání přes sprostředkovatele, a to i když Vyhláška č. 30/2001 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích jasně definuje v § 15 odst. 3 Dodatková tabulka č. E 12 s nápisem "JEN DOPRAVNÍ OBSLUHA" na vozidla taxislužby a na vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž; pro tato vozidla neplatí značka, pod kterou je umístěna dodatková tabulka s nápisem "MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY".

K Vašemu návrhu zkoušek máme jen jediné. Psychotesty a znalosti cizího jazyka jsou pouze alibistický výkřik do tmy, který nevyřeší problémy taxislužby a vnímáme to jako pouhou demonstraci moci. Již jste několikrát předvedla, jak to s hlavním městem myslíte, jak jste zkompromitovala Vaši politickou stranu a měla byste přemýšlet o odstoupení. Celý Váš tým je pouze parta zlatokopů, proti které jste v minulosti sama bojovala a bohužel dnes jste se již stala její součástí.

Závěrem je třeba uvést, že od počátku našich jednání a rozhovorů o budoucnosti a zlepšení jména taxislužby na území hl. m. Prahy, jste dělala vše, aby nebyly úspěšné, a pouze jste slibovala, nemluvě o neustálých ztrátách podkladů, které jsme dodávali. Toto je nutné říci i o podkladech pro určení nové maximální ceny, kdy máme jasně v elektronické poště specifikované požadavky cenového odboru a na Váš příkaz, byly označené za podvrh. Dále byla 3 x svolána komise, kde byla mimo jiné součástí jednání také tvorba maximální ceny taxislužby v hl. městě Praze. Prvního jednání jste se účastnila jen krátce, kdy jste po úvodu opustila jednací místnost. Při druhém jednání jste 5 min. před domluveným jednáním odjela z MHMP bez jakéhokoliv odůvodnění. A poslední jednání jste úplně zrušila bez náhradního termínu. Tento Váš přístup chápeme jako demonstraci toho, že nejste kompetentní o čemkoliv a s kýmkoliv jednat či spolupracovat na řešení problémů hl. města Prahy a jakákoliv komunikace s Vámi je z Vaší strany pouze demonstrací moci a už vůbec ne přístupem konstruktivního oponenta a partnera v jednání.

Váš postoj k vedení hl. města Prahy spíš připomíná majitele firmy, který bere své voliče jako zaměstnance. Nikdo z kompetentních úředníků proto nebyl ochoten jednat bez Vás, nebo bez Vašeho svolení jako majitele firmy PRAHA!

Přestože my jsme veškeré dohody s Vámi, ač velmi neradi a kolikrát proti vůli kolegů dodrželi, ukazuje se, že to byla velká chyba a právě proto se musíme vrátit zpět na začátek a obsadit ulice s ultimativním protestem. Již není možné Vám věřit a všichni živnostníci a drobní podnikatelé by si měli uvědomit, kam to strana kterou zastupujete, chce asi dotáhnout. Pražané se budou asi jednou divit, kde je jejich Praha, pokud ještě dál zůstanete ve funkci primátorky.

Vše výše uvedené je pádným důvodem, proč již Hnutí ANO nás více jak 9,5 tisíc řidičů, naši přátelé, a rodinní příslušníci které živíme, již Vaši stranu nebudeme volit.

Asociace koncesionářů v taxislužbě

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: 20 let členství ČR v EU - pozitiva se hledají těžko

12:17 Ivo Strejček: 20 let členství ČR v EU - pozitiva se hledají těžko

Dvacet let od vstupu České republiky do Evropské unie je významným výročím v historii naší země a za…