Žaloby ekologů způsobily, že poslední úsek dálnice D8 v délce méně než 5 kilometrů rozhodně nebude dokončen ani v roce 2011.
Jak se poslanec Petr Gandalovič přesvědčil na jednání s hlavním stavbyvedoucím D8 Pavlem Lánym, stavba z Lovosic po tunel Dobkovičky probíhá podle plánu a mohla by začít sloužit už na konci tohoto roku. Bohužel, soudní rozhodnutí ve prospěch ekologů způsobilo, že zbývající úsek do Řehlovic v délce 4,5 km bude čekat až bude znovu dokončeno celé kolečko stavebních povolení. Není proto možné doufat ve zprovoznění celého úseku mezi Lovosicemi a Řehlovicemi dříve než v polovině roku 2012. Petr Gandalovič přislíbil, že se bude na správě CHKO České Středohoří informovat o postupu vydávání příslušných výjimek.
Pozitivní zprávou ze strany ŘSD je to, že do konce tohoto roku budou zprovozněny oba nájezdy u Lovosic a u Bílinky, které ukončí trápení řidičů na objížďkách kolem Lovosic. Tyto nájezdy by umožnily buď odbočení řidičů z D8 opět v Lovosicích nebo jejich přímé pokračování směrem k Velemínu.
Doplňující informace:
První otevřený úsek dálnice D8 byl však otevřen až v roce 1990 a nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice - Trmice. Tento úsek měří pouhé 4 km a byl využíván zvláště pro dopravu mezi Teplicemi a Ústím n.L. V roce 1993 a 1996 následovalo otevírání úseků od Prahy. Ten první byl Zdiby - Úžic a druhý Úžice - Nová Ves, jehož součástí je dlouhé přemostění Vltavy. Dva roky na to, tedy v roce 1998 byl otevřen další osamocený úsek Doksany - Lovosice. Ten byl ale již v roce 2001 spojen 16 kilometrovým úsekem Nová Ves - Doksany, čímž vzniklo celistvé, 48 km dlouhé, dálniční spojení Praha - Lovosice. V roce 2006 byl dokončen úsek Trmice - Německo (23 km) přes Krušné Hory, který na svém jižním konci navazuje na úsek z roku 1990 u Ústí n. L. a končí napojením na německou dálnici A17 u Petrovic.
Dále čtěte:
Gandalovič (ODS): Dbejme na to, jaké produkty kupujeme
VIZE 2020 - Konečná verzePřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Gandalovic.cz