V pátek 6. srpna se stalo něco, co je v naší zemi naprosto neobvyklé. Pokud nějaký subjekt aktivně brání výstavbě infrastruktury, většinou je tomu u jednotlivců, kteří mají různé ekonomické zájmy, nebo u ekologických občanských sdružení.
V případě stavby železničního koridoru v Ústí nad Orlicí, jehož celková hodnota se odhaduje na 2,3 miliardy korun, je tím, kdo vyhrožuje zastavením stavby samotné město Ústí nad Orlicí! Investorská SŽDC totiž zopakovala to, co senátorům v březnu tohoto roku již sdělil její generální ředitel Ing. Jan Komárek. Tedy, že nová nádražní budova postavena nebude, stát by měl pouze technologický objekt, nepřístupný veřejnosti. Reakce města Ústí nad Orlicí však byla v ten den pro veřejnost šokující.
Pro Orlický deník starosta města Richard Pešek (ODS) 5. srpna řekl: „Když se nepostaví nové nádraží na kerhartické straně, náš stavební úřad bude muset vydat rozhodnutí. Nebude nádraží, nebude povolena ani stavba koridoru."
Následující den Richard Pešek přitvrdil a pro MfDnes na otázku, co říká nejnovějšímu stanovisku SŽDC, řekl: „V tom případě nastupuje naše obrana a neobnovíme územní rozhodnutí. Železniční koridor bude končit v Brandýse nad Orlicí a znovu začínat v České Třebové. Jestli chtějí Pražáci koridor, kterým se bude projíždět, a nechtějí nové nádraží, pak nebude nic."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.