V rozpočtu pro uplynulý rok měl kraj přitom na tyto služby vyčleněno 956 milionů korun. Z toho vyplývá, že 30 milionů, které nebylo nutné vyčerpat, budou využity v roce 2013.
„Prokazatelné ztráty vznikají z toho důvodu, že příjmy od cestujících nepokryjí náklady spojené s provozem linkových autobusů a drážních vozidel. A tento rozdíl je na základě smluv s dopravci povinen objednavatel těchto služeb – v tomto případě kraj, uhradit,“ vysvětlil krajský radní pro dopravu Antonín Krák.
Vyčleněná částka 956 milionů korun na základní dopravní obslužnost byla v roce 2012 na jihu Čech financována ze dvou zdrojů. Kraj se na ní podílel ze svého rozpočtu 780 miliony a 176 milionů činila účelová státní dotace. Ta však byla určena pouze na železniční dopravu. „Konkrétně na linkovou dopravu jsme měli vyčleněno maximálně 420 milionů a na drážní maximálně 536 milionů. Z toho kraj vyplatil v prvním případě 397 milionů a ve druhém 529 milionů korun,“ upřesnil Krák s tím, že v tomto roce měl kraj uzavřenu smlouvu s 11 autobusovými a třemi drážními dopravci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ČSSD , Jihočeský kraj , Zimola
autor: Jiří Zimola - profil
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k migraci.
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje