Odsouhlasený dokument připravuje technické zázemí pro pokračující výběr mýtného po roce 2016, kdy vyprší stávající kontrakt. „Dnešní materiál neznamená ani rozšíření výběru mýta na další komunikace a neznamená ani hýbání se sazbami mýta, to necháváme na vládu příští,“ zdůraznil ministr dopravy Zdeněk Žák.
Nový kabinet bude mít možnost zachovat současný stav nebo systém mýtného rozvíjet. „Dáváme tím navíc znovu velmi výrazný signál, že tato vláda si nepřeje zadávání věcí předem určeným uchazečům, ale že otevírá i u tak složitých záležitostí pole působnosti pro řadu dalších uchazečů,“ vysvětlil ministr dopravy.
Pro realizaci všech posuzovaných variant bude nezbytné co nejdříve rozhodnout o cílové podobě zpoplatnění pozemních komunikací a navrhnout příslušné právní úpravy. Do konce 1. čtvrtletí 2015 by pak mělo být zahájeno zadávací řízení na nového dodavatele či poskytovatele systému elektronického mýta.
Součástí koncepce je zároveň povinná implementace Systému evropské služby elektronického mýta, který bude platit v celé Evropské unii.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy