V roce 2015 bude dopravní resort potřebovat poměrně dost peněz ze státního rozpočtu na kofinancování projektů spolufinancovaných z evropských peněz, uvedl ředitel odboru strategie na Ministerstvu dopravy Luděk Sosna. V tomto roce končí současné programovací období a zároveň se bude rozbíhat nové dotační programy, úřad proto bude potřebovat peníze na finanční spoluúčast na projektech z obou programů.
Nejdražším projektem je modernizace D1
Z národních zdrojů se počítá s minimální částkou 41 miliard korun ročně tak, aby se při spolufinancování evropských projektů ročně investovalo uvedených 70 miliard korun. Pokud se například na kamionovém mýtném nebo na dálničních kuponech vybere méně peněz, bude ministerstvo žádat ve formě dotace o doplatek do zmíněných 70 miliard ze státního rozpočtu, dodal Sosna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp