A pokud cestu přímo organizuje agentura, která vytváří obraz svému klientovi, tak je logické, že dbá na její prezentaci a zhodnocení. Bylo tomu tak i při pouti Amerikou, kterou nyní absolvoval místopředseda české vlády, její ministr financí a hlavně majitel impéria Agrofert v režii agentury PSB. Nutno říci, že tam zřejmě nebyl jako oficiální reprezentant vlády, nýbrž jako soukromá osoba. Osoba jistě mocná, vlivná a pro jisté zájmy USA osoba pravděpodobně perspektivní.
Agenturu PSB tvoří její tři zakladatelé a spoluvlastníci – Mark Penn, Douglas Schoen a Michael Berland. Zaměřují se na marketingové strategie, politické konzultace a průzkumy trhu a veřejného mínění. Úspěšní byli v politických volebních kampaních. Klienty PSB byli mimo jiné Bill Clinton, Tony Blair, Michael Bloomberg, Silvio Berlusconi a Hillary Clintonová. V ČR to byl dříve Jiří Paroubek a nyní Andrej Babiš a jeho ANO.
Agentura PSB pracovala i na Ukrajině, v Srbsku, ve Venezuele, v Kolumbii, v Izraeli, v Číně, v Indii atd. Kromě politiky vytváří různé strategie i v oblasti zdravotnictví, potravinářství, IT, v bankovnictví, v médiích, ale i v oblasti sportu a zábavy. Mezi mnohé další klienty PSB patří i Aspen Institute, který je činný také u nás.
Hlavní tvář agentury, kterou je beze sporu Mark J. Penn, je známa svými výroky, kterými propaguje účinnost tzv. negativní kampaně: „masivní negativní reklama dokáže utvářet názor voličů, aniž jim předložíte jediný důkaz“, anebo tento: „řekněte lidem, co chtějí slyšet, lidskost a odpovědnost do kampaně nepatří“. Političtí protivníci jeho klientů jsou v kampani ti, kteří lžou, kradou, jsou to mafiáni, ale média přesto vedou proti jeho klientům štvavou kampaň.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Havlík