Není podnikání jako podnikání. Čisté a správné podnikání je, když podnikatel svou pílí a svými nápady usiluje ve férové soutěži o přízeň zákazníků. Snaží se jim nabídnout lepší zboží a služby než konkurence, a tím vydělává. A spolu s podnikatelem vydělávají spotřebitelé, kteří si mohou kopit lepší a levnější výrobky.
Pak existuje podnikání, kde se podnikatel snaží získat různé výhody na úkor ostatních, aby co nejlépe uspěl. Usiluje o dotace, daňové prázdniny a všelijaká zvýhodnění v zákonech. Spotřebitel platí jeho výhody ve svých daních.
Čisté podnikání Tomáše Bati
Čestně podnikají u nás tisíce drobných živnostníků i středních a větších firem. Nepřítelem jim není konkurence, ale státní byrokracie, která jim hází klacky pod nohy.
Vzorem čistého podnikání zapsaným v myslích lidí je Tomáš Baťa, inovátor a zakladatel obuvnické firmy ve Zlíně, začínal od píky a vybudoval obří obuvnickou firmu. Slovo Baťa se ve světě stalo synonymem pro dostupnou a kvalitní obuv. Jméno Baťa je dodnes symbolem čestného a úspěšného podnikání, které pozvedlo nejen majitele, ale i celý kraj a stát.
Tomáš Baťa byl zastáncem nepokřivené konkurence a odpůrcem všelijakých dotací.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV