Ministr Prachař: V roce 2015 půjdou na opravy silnic nižších tříd až tři miliardy korun

12.10.2014 9:08

Ministrem dopravy Antonínem Prachařem připravovaná pomoc krajům na opravy silnic druhé a třetí třídy ve formě finanční podpory ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) získává konkrétní obrysy.

Ministr Prachař: V roce 2015 půjdou na opravy silnic nižších tříd až tři miliardy korun
Foto: ANO
Popisek: Ministr dopravy Antonín Prachař

Metodický pokyn, který bude hotov v průběhu listopadu, jasně stanoví, jak budou finanční prostředky v nové stavební sezóně čerpány. Práce na schválených projektech se budou moci rozjet od března 2015. Ministerstvo dopravy předpokládá podobnou podporu v oblasti financování oprav silnic nižších tříd i v dalších letech.

Dosud stát krajům na opravy jejich komunikací přispíval jen v mimořádných situacích, například po rozsáhlých povodních. Rozhodnutí ministra Prachaře je proto zásadní. „Je to krok směrem k občanům naší země a doklad o schopnosti ministerstva dopravy podporovat rozvoj veškeré silniční infrastruktury v celé České republice, tedy nejen páteřních komunikací, ale i silnic druhé a třetí třídy,“ řekl Antonín Prachař. Návrh na financování oprav krajských komunikací projednal ministr dopravy se zástupci krajů, reakce na připravované investice jsou pozitivní a kraje je uvítaly. Nyní probíhá příprava podrobných pravidel, na základě kterých budou peníze směřovat do jednotlivých krajů včetně hlavního města Prahy. „Na opravy všech silnic nižších tříd by kraje od ministerstva dopravy potřebovaly až deset miliard korun, to bohužel není v našich možnostech. Věřím ale, že se dostaneme alespoň k částce kolem tří miliard. V tomto způsobu financování oprav krajských silnic bychom pak chtěli pokračovat i v dalších letech,“ plánuje ministr dopravy.

Z poskytnutých finančních prostředků budou hrazeny akce investičního i neinvestičního charakteru za účelem uvedení dopravní infrastruktury do normového stavu. Primárně budou peníze určeny na opravy mostů a na opravy těch komunikací nižší třídy, které jsou návazné na silnice vyšších tříd.

Kraje se dlouhodobě potýkají s nedostatkem finančních prostředků na opravy a údržbu komunikací, které vlastní. „Po mém nástupu do čela ministerstva dopravy jsme provedli prosté zhodnocení toho, kolik máme k dispozici finančních prostředků a jak jsou připraveny jednotlivé projekty a stavby. Několikaleté zpoždění v oblasti majetkoprávní přípravy na klíčových stavbách způsobené nečinností mých předchůdců nebylo možné během doby, co jsem ve funkci, dohnat. Udělám ale maximum možného pro to, abych v rozpočtu neponechal ani korunu nevyčerpanou,“ dodal ministr Prachař.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo zemědělství

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

23:08 Davis (Zelení): Evidentně potřebujeme novou generaci političek a politiků

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k stavu životního prostředí v České republice