Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice

24.04.2021 14:01

Pražské zastupitelstvo včera na svém zasedání schválilo upravenou změnu územního plánu pro stavbu metra D v úseku Pankrác - Depo Písnice.

Murňák (Piráti): Metro D dostalo zelenou v úseku Pankrác - Písnice
Foto: pirati.cz
Popisek: Tomáš Murňák

Původní schválenou změnu totiž zrušil Městský soud v Praze v roce 2015 z důvodu chybějícího posouzení vlivů na životní prostředí. Změna se týká Prahy 4, Prahy 12, pražských Kunratic, Libuše a Písnice, kudy nová trať metra povede.

Anketa

Je Vladimir Putin nebezpečím pro Českou republiku?

5%
94%
hlasovalo: 38075 lidí

Předmětem této změny územního plánu je převedení územní rezervy do návrhu a upřesnění trasy metra D, včetně stanic, vestibulů, depa metra a změna funkčního využití v okolí stanic. Aktuální znovupořízení změny Z 2440/00 ÚP SÚ hl. m. Prahy probíhalo v době, kdy byly k dispozici podrobnější projektové dokumentace vlastní stavby, zpracované pro územní řízení.

Metro je páteřním prvkem městské veřejné hromadné dopravy. Od doby schválení v současnosti platného územního plánu (v roce 1999) prodělalo koncipování rozvoje sítě metra názorový vývoj, daný především aspekty politickými, demografickými, finančními a v neposlední řadě technickými a provozními. Nová trasa D metra, respektive její úvodní realizační úsek, není novým záměrem; je již dlouhodobě součástí územně-plánovací dokumentace

“Musím podotknout, že vítám schválení upravené změny na metro D a jsem rád, že celá trasa je již stabilizovaná v územním plánu. V mezidobí byla totiž zpracována řada studií, které se daný dopravní vztah snažily řešit odlišnými způsoby. Metro mělo vést například i na kolejovém koridoru přes Vršovice, Michli, Nusle a Kačerov, a mělo jej přiblížit železniční dopravě, kde mělo částečně využívat i vlakový koridor. Velký díl práce patří nejen pracovníkům odboru rozvoje a IPR, ale i týmu pana náměstka Hlaváčka,” komentuje situaci Tomáš Murňák (Piráti), místopředseda výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči ZHMP.

Mezi zásadní úpravy řešení trasy metra Dresp. okolí stanic oproti platnému územnímu plánu patří především vymezení jižního konce trasy v návrhu při doplnění stanice Depo Písnice, korekce průběhu trasy v prostoru Nádraží Krč, vymezení stanice Nemocnice Krč namísto Zálesí, korekce polohy stanic Nové Dvory (umožňující založení budoucího větvení do Modřan) a Libuš, řešení depa metra i jeho napojení a z toho vyplývající úpravy směrového i výškového vedení trasy.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hampl: Nechutné výmluvy docenta Tuleji na svou doktorandku

14:17 Senátor Hampl: Nechutné výmluvy docenta Tuleji na svou doktorandku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nominaci Pavla Tuleji na post ministra pro vědu.