Spor rozpoutala předvolební kampaň z roku 2012 nazvaná „Vypustíme kaprům rybník“. Piráti ve svých spotech naráželi figurkami z lega nejen na kmotry a velké politické strany, ale také na problematiku autorského práva. Přiznávají, že chtěli vyvolat veřejnou debatu na téma hranic copyrightu a absurditu některých požadavků velkých firem.
Hračkářské firmě spojení s Piráty vadilo, stejně jako medializace případu. Odvolávali se na ochranu hospodářské soutěže a obchodní známky. „Společnost LEGO svou reakcí dosáhla přesného opaku. Do chvíle, než podala žalobu, většinu lidí ani nenapadlo, že by Piráti měli s firmou LEGO cokoliv společného. Byli jsme svědky tzv. Streisand effectu, tedy jevu, kdy snaha něco zakázat nebo odstranit z veřejně dostupných zdrojů vyvolá zvědavost a masový zájem veřejnosti,“ vysvětluje Lukáš Černohorský, předseda Pirátů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV