Balíček stojí na dvou pilířích – technickém a tržním – a obsahuje celkem šest legislativních návrhů Evropské komise. Cílem nové legislativy je vytvořit v Evropě jednotný železniční prostor, a v konečném důsledku vést ke zvýšení kvality železniční dopravy a lepšímu propojení v rámci EU i se sousedními státy.
Pavel Telička byl jako stínový zpravodaj frakce ALDE jedním z vyjednavačů při jednáních mezi Evropským parlamentem, Radou EU a Evropskou komisí.
„Vyjednávání byla zdlouhavá. Chvílemi jsem měl dokonce vážné obavy o jejich směřování a nebyl jsem si jistý, zda balíček vůbec přinese tolik potřebnou liberalizaci nebo zda se stane další bezzubou legislativou. Usiloval jsem sice o víc, ale nakonec se nám podařilo dojít k určitému kompromisu, který podle mého názoru povede k větší konkurenci na železničním trhu,“ shrnul vyjednávací proces Pavel Telička.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Dotace
Jestli někomu byly dotace vyplaceny neoprávněně, neměl by za to nést také ten, kdo vyplacení schválil odpovědnost? Proč tohle nikdo neřeší?
Další články z rubriky

6:04 Rozvoral (SPD): Hlas pro hnutí SPD je jistota podpory skutečné změny!
Už za necelý měsíc se uskuteční klíčové volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, kte…
- 4:29 Ministr Válek: SPOLU posouváme vzdělávání zdravotníků do 21. století
- 22:33 Prokop (Stačilo!): Už vám neřeknou, kde na to všechno máte vzít peníze
- 21:02 Dufek (KDU-ČSL): Ztrácíme
- 20:06 Zwyrtek Hamplová: Lidé jsou těžce unaveni dobou a opozice je skutečně silná
- 19:03 Kolovratník (ANO): Slovensko – euro tam mají, ale také nižší důchody, dražší potraviny