Základní body mého návrhu Národního plánu dorovnání rozdílů ve vzdělání. Ten obsahuje:
- Státem financovanou organizaci mimořádných vzdělávacích kempů a škol v přírodě s turnusy na 14 dnů. Metodicky by tento projekt zaštítilo MŠMT, organizačně pak jednotlivé školy s podporou zřizovatelů a krajů. Kempy by byly poskytnuty bezplatně všem dětem, které se ve školním roce 2020/21 účastní na základním nebo středním vzdělání, a to včetně uměleckých škol, konzervatoří a podobně. Program kempů by obsahoval cílené doučování a probírání klíčové látky daných tříd a ročníků, dále pak v maximální míře sportovní aktivity. Státní dotace na jedno dítě je předpokládána ve výši 7000 korun.
- Program individuálního a částečně skupinového doučování pro žáky základních škol ve školním roce 2021/22 (nad rámec fungujících programů určených pro zvládání běžných situací). Jde o celoroční projekt zaměřený především (avšak nikoliv výlučně) na děti zvláště postižené omezením výuky kvůli rodině, prostředí a dalším vlivům. Předpoklad je vytvoření míst pro zhruba 100 tisíc dětí, lze však uvažovat i o vyšším počtu. Finanční dotace na jedno dítě: 10 000 korun. Metodicky zajistí projekt MŠMT, organizačně příslušné školy s podporou zřizovatelů a krajů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV