Taktika ministra dopravy Víta Bárty z Věcí veřejných přinesla první ovoce. Bárta pohrozil, že se dostaví jen ty projekty, na které stavaři poskytnou slevu.
Zatímco společnosti, které staví železniční koridory SŽDC nabídly "slevu v řádu miniprocent či promile procent", zástupci Státního fondu dopravní infrastruktury a Ředitelství silnic a dálnic nabídli slevu v řádech procent.
Úspory až šest miliard. Ministr je spokojen
Dočkáme se tedy nových silnic a dálnic, železnic nejspíše nikoli. Úspory by mohly být až šest miliard.
"Ministr odcházel z dnešní schůzky výrazně veselejší než ze včerejší," popsal rozdíl mluvčí ministra dopravy Jakub Ptačinský serveru iHNed.cz.
"S tou informací bude ministr nadále pracovat, bude ji konzultovat s hospodářským výborem a akademiky. Měl by o této věci podle mých informací diskutovat i u pana prezidenta, kam byl pozván," přiblížil Ptačinský.
Do pátku by mělo ministerstvo připravit seznam staveb, které budou pokračovat a těch, které se zastaví. Šest miliard se ušetří z celkových 79 miliard korun, které byly na dostavbu silnic a dálnic potřeba.
Více:
Nedáte slevu, nedostanete zakázku. Bárta chce firmy vyhladovět
Žádné nové tendry a bude se šetřit, nařídil Bárta
Bárta: Každá ušetřená koruna musí skončit na silnicích
Foto:dalnice.com
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mab