Nechápete reformy? Mistři vám je vysvětlí za vaše peníze

29.06.2011 8:31

Pouze ve stádiu úvah zůstává záměr ministra práce Jaromíra Drábka využít PR agenturu pro vysvětlování sociální a důchodové reformy. Podle odborníka na reklamu a marketing Romana Němce je pro důležitá témata najímání PR agentur ve světě běžnou záležitostí. Pokud se k tomu odhodlá i MPSV, informační kampaň rozjede až těsně před spuštěním systému. Ministerstvo zdůrazňuje, že nepůjde o kampaň přesvědčovací. Lidem by spíše měla vysvětlit dopady a přínosy plánovaných změn.

Nechápete reformy? Mistři vám je vysvětlí za vaše peníze

Vysvětlit lidem vše, co se pro ně změní schválením sociální a důchodové reformy, nebude jen úkolem státních úředníků. Zdatného pomocníka mohou dostat v podobě informační kampaně některé PR agentury. „Několik jsme jich nezávazně oslovili. Je to ale ve stádiu úvah nad možnými variantami," vysvětlil pro ParlamentníListy.cz ministr práce Jaromír Drábek.
Podle nedávného průzkumu agentury Millward Brown se proti důchodové reformě, kterou doprovází i zvýšení DPH, staví 72 procent občanů.

Když úvaha o najmutí soukromé PR agentury poprvé dostala na veřejnost, stala se terčem kritiky. A šéf resortu musel objasňovat, že by nešlo o přesvědčovací, ale informační kampaň k už schváleným reformám. „Ve světě je taková vysvětlovací kampaň kampaň běžná. Když se jedná o akce, které mají výjimečnou důležitost, nebo jde o citlivé a důležité téma, tak se PR agentury najímají," tvrdí pro ParlamentníListy.cz ředitel IDEAS Advertising Roman Němec.

Hrabovský přiznává jen neformální kontakty

Ministerstvo práce a sociálních věcí ale dosud výběrové řízení nevypsalo. „Zatím by se z naší strany dalo mluvit jen o monitoringu terénu. Jsme ve fázi předpřípravy na informační kampaň, z níž by se lidé měli dozvědět, co nového jim sociální a důchodová reforma přinese," říká pro ParlamentníListy.cz mluvčí MPSV Viktorie Plívová.

Jednou z nezávazně oslovených agentur byla i Ewing PR, která zabodovala lékařskou kampaní „Děkujeme, odcházíme". Její možné angažmá je podle jednatele Jiřího Hrabovského ještě předčasné odhadovat. „Zatím to bylo na bázi neformálních kontaktů. Můžeme uvažovat o spoustě zakázek, ale až ve chvíli, kdy bude konkrétní poptávka. Musí být zákazník, musí být výběrové řízení a zadání. Až pak o tom můžeme uvažovat," reaguje pro ParlamentníListy.cz Hrabovský.

Od přidělení zakázky do startu kampaně stačí agentuře měsíc

„Pokud by se informační kampaň uskutečnila, tak by začala až v posledních měsících roku. I tak by se informace dostaly k lidem včas před spuštěním systému," uvádí Plívová, že start osvětové kampaně lze čekat někdy na podzim. I podle mediálního odborníka je zatím dost času. „Délka přípravy PR agentury na podobnou akci se liší podle naléhavostí, ale zpravidla jde o čtyři až pět týdnů přípravy," podotýká viceprezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Roman Němec.

Podle něj se vysvětlovací kampaň může jevit jako snazší než přesvědčovací, ale bude hodně záležet, jak bude definován cíl a kolik bude kampaň stát. „Měřitelnost splnění cíle bude v tomto případě hodně obtížná, možná se bude odhadovat nějakým výzkumem. Při vyhodnocení efektivity provedené kampaně půjde o to, aby kroky MPSV byly správně pochopeny," připomíná Němec.

V dnešní době je pro PR agentury každá zakázka zajímavá

Jeho agentura se však do případného výběrového řízení hlásit nebude. „My se více specializujeme na komerční komunikaci, kdežto tohle bude zakázka pro ryze PR agenturu," vysvětluje Němec, jaký typ agentur bude mít na získání zakázky větší šanci. „V dnešní době je pro PR agentury zajímavá každá zakázka," očekává ředitel IDEAS Advertising, že o zakázku by mohl být velký zájem.

K věci:

Drsný Drábek: Sobotko, na kampaň proti reformám nedostanete ani korunu 

Drábek oslovil Hrabovského. Kvůli propagaci reforem 

Máte pravdu. Ale protestujte jinak, vzkazují lidé lékařům 

Foto: Hans Štembera

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ukrajinci, co nejsou zubaři. Ale pustí je na vás. „Prý je ohlídají.“

5:30 Ukrajinci, co nejsou zubaři. Ale pustí je na vás. „Prý je ohlídají.“

Sněmovnou schválená senátní novela má umožnit, aby stomatologové ze zemí mimo Evropskou unii měli je…