Nesnadný úkol čeká Českou televizi, pokud chce dostát dřívějším prohlášením svého nového generálního ředitele Petra Dvořáka stát se důstojným soupeřem dvěma největším soukromým televizím na poli zpravodajství. Po měsíci ve funkci evidentně ještě nový šéf veřejnoprávního média nedal povel ke zteči na konkurenty.
Ještě jako kandidát na místo v čele ČT se Dvořák nechal slyšet, že není spokojen s úrovní veřejnoprávního zpravodajství. „Nevytváří alternativu komečním stanicím, ale slepě je kopíruje. Místo aby vysílalo události, které jsou důležité, snaží se stejně jako komerční televize hledat spíše atraktivní a zábavná témata," kritizoval Dvořák podobu zpravodajství v on-line rozhovoru pro iHNed.cz.
Události by měly mít podle šéfa ČT ambici oslovit maximum diváků
Ani ve veřejnoprávním médiu nehodlal rezignovat na sledovanost, která je ukazatelem úspěšnosti komerčních televizí. „Jako konkrétní příklad pořadu, kde sledovanost má svůj smysl, bych uvedl zpravodajské Události, kde by ČT měla mít ambici oslovit maximální množství svých diváků. To by ale musela změnit i formu tohoto pořadu," upozorňoval bývalý ředitel TV Nova.
I když půjde pochopitelně o běh na dlouhou trať, tak možná až překvapilo, že Dvořákův první měsíc ve funkci se nesl ve znamení zajetých kolejí sledovanosti zpravodajství. S obrovským náskokem kraluje TV Nova, jejíž Televizní noviny vidělo v posledních sedmi kalendářních dnech v průměru 2 miliony 187 tisíc diváků. Zprávy TV Prima jich v průměru přitáhly 1,066 milionu a na Události se na ČT1 a ČT24 dívalo dohromady v průměru 819 tisíc diváků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih