„Chtěl bych, aby bylo vidět, kam Praha směřuje, chceme dát nějakou vizi, kde bude Praha za deset let a ne za několik měsíců," popsal Tůma plány koalice s tím, že programové prohlášení by mělo být hotové do Vánoc.
Jestli bude mít Praha za deset let novou trasu metra, není jisté. „Jsem skeptický, co se týče trasy metra D v dohledné době kvůli nedostatku peněz. Přestože se počítá s evropskými dotacemi, stát by stejně musel zainvestovat miliardy. Nechceme to zastavit, ale v současné době nepředpokládám, že má Praha na to, aby se dostala dále. Zadlužení se nevyhneme už kvůli rozjetým projektům jako je dostavba metra A a tunelu Blanka," uvedl Tůma.
„V současné době finanční výbor projednává úvěrový rámec, který je 11 miliard. Jedná se o maximální částku, budeme se snažit, aby výsledná hodnota byla menší," upřesnil Tůma, s jak velkým zadlužením Prahy se počítá.
Z Dopravního podniku na Panenské ostrovy
Je tu jedna možnost jak ušetřit- posvítit si na hospodaření Dopravního podniku hlavního města Prahy. Ten odčerpává celou čtvrtinu rozpočtu města. Podle Nadačního fondu proti korupci jsou peníze z Dopravního podniky vyváděny na Panenské ostrovy například prostřednictvím zakázek na dodávku jízdenek nebo pohonných hmot. Nadační fond představil ony smlouvy veřejnosti. Zastupitelé v dozorčí radě Dopravního podniku o ničem nevěděli. „My jsme říkali už vloni, že v oblasti vlastnických práv je potřeba změnit přístup, musí být jasný model řízení- kompetence a odměňování pro zastupitele," přiznává nedostatky Tůma s tím, že dozorčí rada selhala.
„Nyní poběží výběrové řízení na šéfa Dopravního podniku a je potřeba mít co nejkompetentnější radu. Neumím vám nyní říct, kolik zde bude členů a co to bude za jména, ale je zřejmé, že rekonstrukce bude ještě pokračovat," naznačil Tůma. Změní se i odměňování šéfů dozorčích rad i v představenstvech v městských firmách.
Bývalý ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák rezignoval patrně i z toho důvodu, že tušil, že vyplavou na povrch všechny aktivity okolo outsourcingu. Například pochybné okolnosti kolem opencard. Kartičky už vlastní 950 tisíc lidí a město platí firmě Hages licenční poplatek 50 korun za každou novou kartu, přestože už předem zaplatilo společnosti desítky milionů korun za ještě jinou licenci. Co bude s Open card? „Dejte nám ještě měsíc, pak budeme vědět víc, jak problém řešit. Odpískat celý projekt by byla krajní varianta. Teď musíme najít poměr toho, co od opencard očekáváme a kolik to bude stát," řekl Tůma.
Čtěte více:
Tůma: Pokud se ODS nevypořádá s kmotry, nemá koalice šanci
Tůma může být pražským primátorem. Pořád jsem lídrem TOP 09, říká
Tůma bude ve výboru Pražanům platnější, vysvětuje Hudeček
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: aš