"Je to poloviční cena motoru Boeingu 737 - 800. Víc to komentovat nebudu," prohlásil Šimáně, jehož společnost v souvislosti s ČSA také podala žalobu o dvě a půl miliardy korun. Podstatou sporu byl fakt, že Travel Service odvádí v Česku daně a tyto jsou pak použity i ve prospěch ČSA jako státního podniku v konkurenčním boji s Travel Servicem.
Sám chtěl koupit ČSA za miliardu
Za zmínku stojí, že v roce 2009 chtěl ČSA koupit i sám Šimáně, a to za miliardu korun, pokud bude firma oddlužena. Ministr financí ale tuto nabídku odmítl s tím, že společnost odmítla složit zálohu. Šimáně k tomu dodává, že to záloha nebyla složena z logických důvodů a více se k tomu nechce vracet.
Ke spojení ČSA s Korean Air v závěru rozhovoru prohlašuje, že jde o zajímavé partnerství, u něhož si sám přeje, aby bylo úspěšné. Korean Air totiž nevnímá jako přímou konkurenci. "Korean Air je úplně jiná společnost, to bychom si příliš troufali, kdybychom se chtěli označit za konkurenci. Myslím si, že i jejich cíle v Evropě se liší od našich," poznamenává Šimáně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp