Prezidentský týden na obrazovkách ČT v číslech

12.03.2013 8:59

Desítku pořadů věnovala minulý týden Česká televize střídání ve funkci prezidenta republiky.

Prezidentský týden na obrazovkách ČT v číslech
Foto: ČT
Popisek: Nové logo České televize

Absolutně největší zásah divácké pozornosti (2 170 tisíc diváků) měl páteční Inaugurační speciál ČT24, přičemž nejvíce diváků jej sledovalo během vojenské přehlídky (907 tisíc diváků) a inauguračního projevu Miloše Zemana (849 tisíci diváků). Z celého tematického vysílání České televize k výměně prezidentů byla divácky nejúspěšnější 13. komnata Karla Schwarzenberga s 1 milionem 177 tisíci diváky.

Největší zásah ze všech nabízených pořadů měl desetihodinový speciál zpravodajského kanálu ČT24 Inaugurace prezidenta vysílaný v pátek 8. března od 9 do 19 hodin střídavě z Kavčích hor, kde ho moderoval Václav Moravec, a Pražského hradu, kde dění komentovali Jakub Železný a Daniela Písařovicová. Průměrná sledovanost pořadu byla 408 tisíc diváků starších 15 let. Pořad tak sledoval v průměru každý čtvrtý dospělý divák v danou dobu u televizoru (podíl na publiku neboli také share 25,97 procent). Divácký zásah měl speciál podstatně vyšší: Alespoň tři minuty kontinuálně desetihodinový speciál ČT24 naladilo 2 170 tis. diváků.

Největší počet diváků během pátečního vysílání přitom přilákala hlavní část vojenské přehlídky a inaugurační projev Miloše Zemana. Hlavní část vojenské přehlídky vysílanou od 11:00 do 11:20 hod sledovalo 907 tisíc diváků, což byly dvě třetiny diváků právě sledujících televizi (65,7 %). Inaugurační projev prezidenta Miloše Zemana vysílaný z Vladislavského sálu mezi 10:19 a 10:34 hod sledovalo 849 tisíc, což představovalo podíl na aktuálním publiku 61,92 %. Česká televize byla ten den nejsledovanější televizí (ČT jako celek dosáhla podílu na tv trhu 37,40 %, z toho ČT24 dokázala vygenerovat 14,52 %).

O inauguraci prezidenta projevily velký zájem také návštěvníci webu ČT. "Portál ČT24 zaznamenal v pátek o 60 % více uživatelů, než je obvyklý denní průměr," potvrzuje Petr Svatoš zodpovědný za webové stránky České televize.

Absolutně nejvíce diváků přilákala k obrazovkám 13. komnata Karla Schwarzenberga, která zahájila v pátek 1. března týdenní tematické vysílání České televize k výměně prezidentů. Pořad sledoval 1 milion 177 tisíc diváků a stal se nejsledovanějším vydáním od října 2012.

Odcházející prezident Václav Klaus zaujal diváky ve středu 6. března hodinovým rozhovorem s Jakubem Železným a ve čtvrtek 7. března posledním projevem ve funkci prezidenta. Poslední rozhovor České televize s Václavem Klausem ve funkci prezidenta sledovalo v průměru 550 tisíc diváků s celkovým zásahem (alespoň tři minuty kontinuální sledovanosti) 1 milion  150 tisíc diváků. Projev Václava Klause sledovalo na ČT1 a ČT24 647 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 15,59 % (v prvním vysílacím čase od 20 hodin sledovalo pořad na ČT1 v průměru 479 tisíc dospělých, na ČT24 dalších 168 tisíc dospělých). Také ve čtvrtek vysílaný pořad Podoby Václava Klause sledovalo v průměru 352 tisíc dospělých při podílu 8,22 %. Více než tyto pořady zaujal diváky ve stejný den nejvíce jiný publicistický pořad Máte slovo na téma vysoké ceny za elektřinu. Pořad vidělo v průměru 655 tisíc dospělých s podílem na publiku 17,65 %.

Sobotní dokument o Miloši Zemanovi vysílaný od 20:00 na ČT2 vidělo 316 tisíc diváků při podílu na publiku 7,94 % diváků. Celotýdenní Interview ČT24 – speciál k inauguraci prezidenta ČR (denně od 4.3. do 7.3. na ČT24) sledoval obvyklý počet diváků (průměrná sledovanost pořadu Interview ČT24 v roce 2013 128 tis. dospělých diváků při podílu na publiku 3,95 procent).

Tematické vysílání k výměně prezidentů zařazené do vysílání od pátku 1. března do soboty 9. března zaujalo diváky méně než lednové předvolební prezidentské debaty. Pro srovnání společnou: Prezidentskou superdebatu se všemi kandidáty vysílanou 10. ledna na ČT1 a ČT24 od 20 hodin sledoval 1 milion 696 tisíc dospělých při podílu na publiku 42,84 procenta. Zásah této debaty byl 2 miliony 811 tisíc 15+. Tato debata se stala nejsledovanějším pořadem k prezidentským volbám obecně na všech televizích a v součtu za oba kanály též nejsledovanějším pořadem ČT od začátku roku.

Michaela Fričová, tisková mluvčí České televize

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

To Rakušan nechtěl: Ve věci migrace úder z nečekané strany

13:22 To Rakušan nechtěl: Ve věci migrace úder z nečekané strany

Ministr vnitra Vít Rakušan neříká české veřejnosti pravdu o migračním paktu. Tvrdí to už i koaliční …