V rezortu ministra dopravy Pavla Dobeše z platformy Karolíny Peake se začíná vršit několik velkých problémů. Problémů, nad kterými by neměl ministr vlády zavírat oči, přehlížet je, anebo dokonce sám přiživovat.
Staré praktiky zadávání veřejných zakázek
Za mého působení na ministerstvu dopravy byla na SŽDC zavedena nová směrnice o zadávání veřejných zakázek. Byla postavena tak, aby zprůhlednila veřejné soutěže, nebyla diskriminační a co hlavně – aby zabránila dohodám při soutěžích. Všechny zakázky začaly být mimo jiné uveřejňovány na webu.
Jistě uhodnete, co patřilo mezi první kroky Dobešova nového ředitele na SŽDC - Jiřího Koláře. Ano, změna této směrnice! Ta zavádí nová kvalifikační kritéria tak, aby je byly schopen splnit jen omezený počet firem. Konkrétně jde o doplnění kritérií v bodě 12. 3.4. a) o „předložení oprávnění pro ověřování výsledků zeměměřičských činnosti“. Celou směrnici si můžete stáhnout ZDE. Tato její část představuje jen další omezení volné konkurence stavebních firem.
Aby se SŽDC ubránilo podezření, že chce manipulovat výběrovými řízeními, zapracovalo do onoho bodu slovíčko „doporučené“. Nicméně při mě známém způsobu fungování této státní organizace je naprosto jasné, že si to nikdo nedovolí nerespektovat. Dovoluji si jen upozornit, že na opravných a údržbových pracích SŽDC přerozdělí přes 3 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Vít Bárta