Český rozhlas představuje novou korporátní identitu

28.02.2013 12:15 | Zprávy

Po 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí.

Český rozhlas představuje novou korporátní identitu
Foto: Český rozhlas
Popisek: Logo Českého rozhlasu

„Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média, a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů“, řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let“, uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.

Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní, ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velikostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz“, vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

16:13 DPP prodlužuje prohlídky stavby metra D a přidává další den

Na základě mimořádně vysokého zájmu veřejnosti o návštěvu stavby prvního úseku metra D navyšuje Dopr…