„České dráhy se dlouhodobě zaměřují na zajištění dobře fungujícího systému pro cestující s omezenou schopností pohybu. Vážíme si už samotné nominace, utvrzuje nás to, že jdeme správným směrem. Oceněná webová aplikace běží od prosince 2013, v ostrém provozu od dubna loňského roku, a do letošního února jsme obdrželi 5842 objednávek. Drtivou většinu jsme vyřídili kladně, zamítnout jsme museli pouze 424 žádostí a 489 objednávek cestující stornovali. Objednávku přeprav cestujících na vozíku z vnitrostátní přepravy rozšiřujeme v pilotním provozu od tohoto pátku, tedy od 20. března, i pro cestování do zahraničí prostřednictvím tzv. „booking tool“. Tato aplikace umožňuje zajištění asistenčních služeb při jízdách z České republiky do třinácti zemí Evropy a zpět a současně i při cestování na území jiných států,“ přibližuje Michal Štěpán, člen představenstva ČD zodpovědný za osobní dopravu.
Pilotní provoz nové služby „booking tool“ zajistí Centrální zákaznický servis ČD formou objednávkového formuláře nebo telefonicky. Novinkou pro handicapované cestující bude v průběhu roku 2015 kromě zajištění asistenční služby do vybraných zemí i možnost zakoupení mezinárodní jízdenky a její zaslání poštou. Mezi další služby, které České dráhy nabízí handicapovaným cestujícím, patří i možnost cestování doprovodu zákazníků na invalidním vozíku do zahraničí a zpět zdarma. V mezinárodním rozsahu byla tato služba doposud umožněna pouze průvodcům nevidomých.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy