CzechTrade: Letošního Meeting Pointu se zúčastnilo více než 370 firem

14. 3. 2016 11:20

Agentura CzechTrade, zřízená ministerstvem průmyslu a obchodu, v únoru uspořádala již tradiční akci Meeting point, při které se české firmy setkávají se zahraničními pracovníky agentury.

CzechTrade: Letošního Meeting Pointu se zúčastnilo více než 370 firem
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Této možnosti využilo více než 370 podniků a akce byla pro velký zájem prodloužena na tři dny. Více než 70 zúčastněných společností jednalo s agenturou CzechTrade poprvé.

„Letos se akce zúčastnilo o 60 firem více než v roce 2015. Všechny byly perfektně připravené, s kvalitními produkty a s reálnými očekáváními. Podle našich zahraničních pracovníků se jednalo o dosud nejpovedenější ročník. Věříme, že o zúčastněných firmách brzy uslyšíme,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

V průběhu tří dnů se uskutečnilo  okolo 1 300 jednání s 49 zahraničními zástupci a další s exportními konzultanty a pracovníky Klientského centra pro export. Největší zájem byl o íránský (47 konzultací) a vietnamský trh (41 konzultací). CzechTrade letos otevře zahraniční kancelář v Nigérii. Již nyní projevilo zájem o služby agentury v tomto teritoriu 33 firem. Akce byla pro velký zájem prodloužena na tři dny. Během posledního dne byli k dispozici pracovníci z 33 teritorií. Letošní novinkou byl stánek konzultanta, který zajišťuje akce typu Sourcing days. Tato předem připravená setkání s nákupčími významných zahraničních firem se mezi podnikateli těší stále většímu zájmu.

Půlhodinové schůzky sloužily ke konzultaci exportních plánů, problémů či k výměně informací o konkrétních trzích a aktuálních obchodních příležitostech. Firmy na Meeting Pointu oceňují především možnost navázání osobního kontaktu s pracovníky CzechTrade, což zefektivňuje budoucí on-line komunikaci při řešení konkrétních zakázek. Podle výsledků dotazníkového šetření plánuje využít některé ze služeb agentury CzechTrade 90 % zúčastněných firem.

„Byl jsem na všech dohodnutých schůzkách a jednání pro mne byla velkým přínosem. Ve zvolených zemích jsem získal záchytné body, které využiji pro navázání spolupráce s budoucími zákazníky,“ uvedl například Petr Zouhar ze společnosti KOVO Zouhar.

Představitelé českých firem budou moci jednat se zahraničními zástupci agentury CzechTrade opět v červnu letošního roku.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj plánuje z vlastního rozpočtu opravy škol za 102 milionů korun

22:15 Královéhradecký kraj plánuje z vlastního rozpočtu opravy škol za 102 milionů korun

O prázdninách vystřídají žáky v mnoha krajských školách a školských zařízeních řemeslníci. Kraj zaji…