CzechTrade spouští program exportního koučinku pro malé a střední podniky v regionech

19.02.2016 17:30

Agentura CzechTrade, zřízená ministerstvem průmyslu a obchodu, v únoru spouští program nazvaný Exportní koučink, zaměřený na malé a střední podniky po celé České republice. V českých regionech bude působit pět pracovníků agentury a v průběhu roku se uskuteční 13 exportně zaměřených fór a konferencí. Cílem je představit na nich evropské i mimoevropské trhy. Průzkumy mezi exportéry ukazují, že jednou z hlavních překážek při hledání nových odbytišť je nedostatek informací. V březnu se uskuteční první dvě akce. V Ostravě bude představen německý trh a v Plzni možnosti exportu do skandinávských zemí.

CzechTrade spouští program exportního koučinku pro malé a střední podniky v regionech
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

„Služby agentury CzechTrade jsou určeny především malým a středním podnikům, což potvrzuje i struktura našich klientů. Je proto důležité, aby byly jednoduše a rychle dostupné i v regionech, což je hlavní pilíř strategie CzechTrade pro letošní rok. Exportní fóra nabídnou podnikatelům setkání a konzultace nejen s experty přímo z teritorií, ale také se zástupci dalších proexportních institucí a organizací. Exportéři jistě ocení možnost promluvit si přímo s řediteli zahraničních kanceláří,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Agentura CzechTrade ve spolupráci s agenturou CzechInvest a s regionálními hospodářskými komorami na začátku roku zahájí činnost sítě exportních konzultantů v  regionech. Ti budou  působit  v Hradeckem, Pardubickem, Ústeckém, Jihomoravském a v Moravskoslezském kraji. Agentura letos také zorganizuje sérii 13 teritoriálně zaměřených akcí, jejichž cílem bude představit zajímavé evropské a především mimoevropské trhy Kromě zástupců zahraničních kanceláří agentury CzechTrade na fórech vystoupí také zástupci dalších proexportních institucí a organizací.

Firmy se již mohou hlásit na první dvě exportní fóra. Ostravským firmám bude 3. března představen německý trh. O týden později 10. března se plzeňské firmy budou moci seznámit se specifiky trhů skandinávských zemí. Na obě akce se lze přihlásit zdarma na webu agentury CzechTrade.

Hlavními benefity programu Exportní koučink jsou komplexnost a provázanost jednotlivých aktivit a účast ředitelů zahraničních kanceláří na exportních fórech přímo v regionech. Program nabízí komplexní servis od prvotní konzultace se zájemcem v regionu, přes detailní zpracování strategie v centrále, až po úspěšný vstup na vybraný zahraniční trh.  V jednotlivých fázích budou exportérům k dispozici regionální konzultanti, oboroví specialisté a síť téměř 50 zahraničních kanceláří. Regionální zastoupení budou provázaná s Klientským centrem pro export, které agentura CzechTrade provozuje společně s ministerstvy průmyslu a ochodu a zahraničních věcí. Pokud firmy v regionech projeví zájem o teritorium, ve kterém CzechTrade nepůsobí, bude jejich požadavek předán právě odborníkům Klientského centra pro export, kteří ho vyřídí v rámci jednotné zahraniční sítě.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

7:02 ČOI: Hračka na baterie „Pistole LN 320/305“, která představuje vážné riziko

Česká obchodní inspekce zjistila, že na tuzemském trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné…