Elektrobus Siemens-Rampini snižuje náklady až o 75%

26.04.2014 15:03

Čistá města bez hluku a smogu - to je zelená budoucnost dopravy. Bezemisní elektrobus Siemens-Rampini, který se díky své velikosti vejde i do úzkých uliček města, mohli otestovat cestující na podzim loňského roku v Brně a Pardubicích a v lednu tohoto roku v Praze a v Českých Budějovicích. Společnost Siemens má nyní v rukou první výsledky testování.

Elektrobus Siemens-Rampini snižuje náklady až o 75%
Foto: red
Popisek: Siemens

Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí Siemens ČR, uvádí: „Výsledky testů přinášejí zajímavé závěry. „Z měření vyplývá, že při použití elektrické energii jsou náklady, ve srovnání s naftou, nižší až o 75% při provozu bez topení, nebo až o 67% nižší při provozu s topením. Díky principu průběžného nabíjení, které probíhalo v čase plánovaného pobytu na konečné stanici a využívalo energii trakčního vedení blízké tramvajové či trolejbusové tratě, dokázal elektrobus plně nahradit konvenční autobus a jezdit podle jeho jízdního řádu po celý den. To bylo prověřeno provozem na více linkách v testovaných městech.“

Elektrobus Siemens - Rampini

Testování mělo dvě fáze – testovací jízdy a následné vyhodnocení měření. První část zkušebního provozu byla dobře viditelná v ulicích. Spočívala v tom, jak nové a unikátní vozidlo Siemens-Rampini přijmou cestující i provozní personál dopravních podniků. Nepřekvapí, že všeobecně byl ceněn zejména tichý a čistý provoz bez exhalací, a to nejen ze strany cestujících ve vozidle, ale i ze strany kolemjdoucích chodců a osob žijících v okolí tras, po kterých elektrobus jezdil.

Srovnání nákladů eletrická energie vs. naftový motor

Druhou, velmi důležitou součástí zkoušek je vyhodnocení záznamů z jízd a propočítání energetické náročnosti jednotlivých linek na základě naměřených hodnot v průběhu zkušebního provozu, spolu s ekologickými dopady. Nové technologie otevírají cesty k ozdravení životního prostředí. Prioritou měst jsou dopravní prostředky na elektrickou energii. Například Dopravní podnik hlavního města Prahy zajišťuje v současnosti 75 % přepravní nabídky vozidly elektrické trakce (tj. metro, tramvaje), zbývajících 25 % zajišťují autobusy. „Naším dlouhodobým cílem je zlepšení životního prostředí ve městě. Proto vítáme inovativní aktivity průmyslu v oblasti elektrobusů i možnost si tato technologicky vyspělá vozidla ověřit v provozu,“ říká Jaroslav Ďuriš, generální ředitel pražského dopravního podniku.

„Ukazuje se, že průběžně dobíjený elektrobus dokáže být vhodnou součástí městské hromadné dopravy zejména v místech, kde se nevyplatí nebo nelze budovat trolejové vedení. Konkrétně jde o historické centrum města, o napojení nově vznikajících čtvrtí rodinných domků a o spojení parkovišť P+R s atraktivními místy ve městě. Všude tam je tichý a čistý provoz elektrického vozidla vítanou devizou pro rozvoj města,“ doplňuje Slavoj Dolejš, místopředseda představenstva dopravního podniku z Českých Budějovic.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Muzeum v Lužné u Rakovníka zahajuje turistickou sezónu

7:23 České dráhy: Muzeum v Lužné u Rakovníka zahajuje turistickou sezónu

Poslední dubnový víkend se poprvé v letošním roce otevře ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka. Pro návštěvn…