Kaufland: Padly další rozsudky v případech „šmejdů“

01.02.2014 13:34 | Zprávy

Jedním z hlavních společenských témat roku 2013 byl boj proti pořadatelům předváděcích akcí, na kterých jejich organizátoři okrádají seniory ve velkém. Masivní vlna mediálního zájmu, kterou zvedl dokument Šmejdi, dokonce vyústila ve schválení vládní novely zákona o ochraně spotřebitele. A první rozsudky v neprospěch „šmejdů“ už začaly padat.

Kaufland: Padly další rozsudky v případech „šmejdů“
Foto: Kaufland
Popisek: Kaufland

Situace, kdy firma zve spotřebitele na zájezdy a podobné akce, během nichž jim nabízí, zpravidla pod nátlakem nebo za použití klamavých obchodních triků zboží, které je proti srovnatelným výrobkům v kamenných obchodech několikanásobně předražené. Podobný leták lákající na výlet třeba na Orlík našel ve schránce asi každý. Tomu je ale nyní konec.  

Sněmovna ve zrychleném režimu schválila vládní novelu, která posílila pravomoci České obchodní inspekce nad předváděcími prodejními akcemi. Prodejci nebo pořadatelé budou muset inspekci zasílat dopředu informaci o místu a datu konání akcí i o tom, jaké zboží na nich budou nabízet. Za porušení nových povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět milionů korun. Vláda chce touto novelou zabránit zneužívání důvěry a zranitelnosti spotřebitelů ze strany neseriózních podnikatelů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Volební leták není reklamou

10:34 Česká pošta: Volební leták není reklamou

Česká pošta jako logistická firma na základě uzavřených smluv či objednávek roznáší do domovních sch…