Komisařka Jourová představila kampaně zaměřené na práva spotřebitelů

26.04.2015 22:04 | Zprávy

Dle aktuálního průzkumu společnosti TNS uzavřela více než třetina Čechů v uplynulých letech úvěrovou smlouvu a stejný počet o ní do budoucna uvažuje. Informovanost spotřebitelů v této oblasti však zdaleka není dostatečná. Aby mohli spotřebitelé bez potíží čelit složitému ekonomickému prostředí, musejí znát svá základní práva.

Komisařka Jourová představila kampaně zaměřené na práva spotřebitelů
Foto: Daniela Černá
Popisek: Věra Jourová

Věra Jourová, evropská komisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost žen a mužů, dnes představila informační kampaně zaměřené na práva související se spotřebitelskými úvěry a obecná práva spotřebitelů. Cílem aktivit je zajistit, aby si spotřebitelé uvědomovali svá práva, ať už nakupují v kamenných obchodech, na internetu, nebo žádají o spotřebitelský úvěr ve výši 5 000 Kč až 1 880 000 Kč.

Evropská komisařka Věra Jourová uvedla: „Jako spotřebitelé často nakupujeme zboží, aniž bychom věděli, jak postupovat, pokud bude cokoli v nepořádku. Každý by měl vědět, že v celé Evropě platí při nákupu na internetu možnost vrátit zboží do 14 dnů. Když například zjistíte, že objednaná televize se vám nevejde na stěnu, jednoduše ji pošlete nazpět. A stejně tak šaty, které na obrázku na internetu vypadaly docela jinak. Stejně tak je důležité znát svá práva při žádosti o spotřebitelský úvěr – právo na standardizované informace, právo odstoupit od své úvěrové smlouvy do 14 dnů od podpisu a právo kdykoli předčasně splatit svůj úvěr. Z výzkumu vyplynulo, že spotřebitelé se často spokojí s informacemi od své banky nebo přátel, aniž by zcela porozuměli smluvním podmínkám. Věříme, že se nám díky těmto dvěma informačním kampaním podaří zvýšit informovanost spotřebitelů o jejich právech zakotvených v právu Evropské unie.“

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek u příležitostí zahájení kampaní prohlásil: „Ochrana spotřebitele je jednou z hlavních priorit Ministerstva průmyslu a obchodu. Vláda již schválila návrh novely zákona na ochranu spotřebitele, který MPO připravilo a jenž přináší do našeho práva řadu instrumentů na efektivnější ochranu spotřebitelů, dává další kompetence České obchodní inspekci a zavádí nový institut mimosoudního vyrovnání spotřebitelských sporů. Ve spolupráci s jednotlivými kraji připravujeme semináře pro studenty středních škol zaměřené na podporu spotřebitelského vzdělání, kampaň tak vnímáme jako další krok ke zlepšení informovanosti mladých lidí o jejich právech.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Proč řešit tituly?

Já bych řekl, že dnes má titul kde kdo a o ničem to nevypovídá, respektive o jeho odbornosti a schopnostech. Snad s výjimkou lékařů, tam bych asi nechtěl, aby mě ošetřoval někdo, kdo o tom nemá páru. Mimochodem dnes je není problém narazit na vysokoškoláka, ale co na lidi, co umí pracovat rukama. Tř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SFPI: 25 let ve službách důstojného bydlení a rozvoje obcí

19:15 SFPI: 25 let ve službách důstojného bydlení a rozvoje obcí

Státní fond podpory investic (SFPI) slaví 25 let své existence.