„Cílem konference je poukázat na časté chyby investorů, měst i občanů a otevřít diskuzi o správných postupech, vedoucích k minimalizaci NIMBY efektu. Každý projekt je jiný, obecně bychom však měli směřovat k tomuto modelu: investor jako spoluřešitel zátěží v daném území, město jako zprostředkovatel dialogu a veřejnost jako předkladatel konstruktivních a alternativních řešení. Všechny tři strany by se v každém případě měly chovat jako partneři, ne jako soupeři,“ řekl Vojtěch Zelenka, hlavní organizátor z agentury B.I.D. services.
„Z pohledu developera je největším problémem to, že v okamžiku, kdy se rozhoduje o investici, nejsou k dispozici všechny vstupy, tj. zejména informace o doprovodných investicích. Investor se tak často dozvídá o požadavcích samospráv a občanských sdružení až ve chvíli, kdy je pozdě. Velmi si proto ceníme konferencí, jako je tato, protože přispívají k edukaci všech zúčastněných, což nám zejména ve fázi rozhodování o investicích velmi pomůže hovořit s partnery stejnou řečí,“ řekl Pavel Sovička, generální ředitel Panattoni Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Termín NIMBY pochází z USA a je odvozen z anglického „Not In My Backyard“, česky „ne na mém dvorku“. Charakterizuje negativní postoj obyvatel, kteří odmítají, aby v jejich nejbližším sousedství vznikl určitý projekt. Typicky jde o obecně prospěšná zařízení, která však mohou zatížit své okolí: dálnice, letiště, spalovny, elektrárny, větrné parky, průmyslové zóny nebo obchodní či rezidentní developerské projekty.
Problematika NIMBY efektu je velice komplexní a zahrnuje řadu podtémat. Klíčovou úlohu hrají z pravidla participace mezi městem a jeho občany, správné územní plánování, doprovodné investice, ale také vhodně zvolená komunikace projektu.
Představení společnosti Panattoni Europe
Panattoni Europe je developer průmyslových ploch. Od zahájení činnosti ve střední a východní Evropě v roce 2005 společnost dokončila několik desítek projektů o celkové rozloze přes 4 miliony m2. Nabízí průmyslové, skladové a kancelářské plochy. Specializuje se na stavby na klíč (build-to-suit – BTS), které přesně odpovídají požadavkům jednotlivých klientů. Jako správce zařízení nabízí Panattoni Europe komplexní administrativní a provozní služby: 24hodinové zabezpečení, zajištění údržby, výkonnost technického vybavení a také profesionální vzhled parků. Mezi klienty Panattoni Europe patří velké mezinárodní společnosti jako: Amazon, Avon, Bertelsmann, CAT Logistics, CEVA, Coca - Cola, Coty Cosmetics, Dachser, DSV, Flextronics, Gefco, HM, Intermarche, Leroy Merlin, Raben, ND Logistics, Orsay, Sauer Danfoss, Schenker nebo Wincanton. Více ZDE.
autor: komerční tisková zpráva