Statistiky, které zveřejňuje společnost Médea Research, odrážejí reálné prodeje na českém trhu, jelikož v nich nejsou započítány takzvané účelové registrace. Tedy vozy, které automobilka zaregistruje takzvaně na sebe, ale do tří měsíců registraci zruší a vůz prodá v jiné zemi. Tyto vozy nejsou provozovány na tuzemských komunikacích a neměly by se proto uvádět v prodejních statistikách. V reálných prodejích není započtena ani tzv. neprůhledná kategorie a to z toho důvodu, že v této kategorii nelze jednoznačně identifikovat koncového zákazníka.
Reálné prodeje stále na vzestupu
Podle reálných čísel od ledna do května roku 2015 prodala v tuzemsku nejvíce osobních vozů automobilka Škoda (27 699), která meziročně posílila o 29,1 %, následována značkou Hyundai (7 306), která prodala o 6,4 % vozů více, a Volkswagen (5 621) s nárůstem o 27,2 %. Za nimi se umístila Dacia (3 668), dále následují automobilky Opel (3 008), KIA (2 933), Renault (2 725) a Peugeot (2 611). Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je stejně jako v prvních pěti měsících loňského roku Škoda Octavia s 9 558 prodanými vozy, modely stejné značky obsadily i druhé a třetí místo - Fabia (5 878) a Rapid (5 318). Následují dva modely značky Hyundai - i30 (2 291) a ix20 (2 284).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV