Nepřišly dárky zaplacené online? Peníze lze získat zpět

21.12.2016 13:49 | Zprávy

Někteří lidé zažívají v týdnu před Vánoci frustraci, když jim dosud nepřišly dárky objednané a zaplacené přes internet. Obzvlášť, když prodejci nereagují ani na žádosti o vrácení peněz.

Nepřišly dárky zaplacené online? Peníze lze získat zpět
Foto: pixabay.com
Popisek: Mezinárodní debetní karta - ilustrační foto

Pokud ovšem spotřebitelé platili kartou, mohou své peníze dostat zpět díky nástroji zvanému chargeback. Evropské spotřebitelské centrum ČR radí obrátit se na banku, která kartu vydala.

„Poskytovatelé platebních karet nabízejí nástroj zvaný chargeback, díky němuž může banka spotřebitele obrazně řečeno stáhnout peníze zpět od banky obchodníka. Podmínkou ale je, že spotřebitel zaplatil kartou, a nikoli převodem, a že podnikatel neprokáže, že zboží dodal,“ uvádí Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra. Podle něj je vhodné žádost podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

ČOI

autor: Tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

To jako celou EK a vůbec celou EU řídí jeden člověk?

Vy tvrdíte, aspoň jsem si to zde přečetla, že podle vaší frakce by Ursula von der Leyen měla skončit, aby se Brusel vrátil nohama na zem a pracoval pro občany, ne proti nim. To její odvolání ovlivní celé fungování a politiku EU, které, souhlasím s vámi, je třeba změnit?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plná popelnice? Pražské služby nabízejí snadné řešení s humorem

10:17 Plná popelnice? Pražské služby nabízejí snadné řešení s humorem

Černé popelnice občas doslova přetékají. Výsledkem je nepořádek kolem a zbytečné komplikace při svoz…