Odborník na cestování: Prodělané povodně mohou zvyšovat prodej zájezdů, lidé o dovolené více přemýšlí

18.06.2013 12:07

Povodně a neobvykle chladné počasí předchozích dní mají značný vliv na prodej dovolených. Přinášíme rozhovor s Lukášem Przybylskim ze slevového portálu Slevoteka.cz, který objasní, do jaké míry se kvůli počasí mění zájem Čechů o dovolenou v České republice. Zároveň vysvětlí, jaký vliv mají klimatické podmínky na celý trh s pobyty.

Odborník na cestování: Prodělané povodně mohou zvyšovat prodej zájezdů, lidé o dovolené více přemýšlí
Foto: Archiv
Popisek: Děti u moře, ilustrační foto

Otázka č. 1: Změnil se v souvislosti se studeným počasím a povodněmi zájem lidí o pobyty v ČR?

Pokles nebyl tak dramatický, jak by se dalo očekávat. Například zájem o Prahu byl v týdnu od 27. května do  2. června dokonce ještě vyšší než v týdnu předcházejícím. Zájem o destinace jako Budapešť nebo Bratislava navíc setrvává na stejné úrovni jako před povodněmi. Předpokládáme tedy, že si lidé již do jisté míry zvykli na tyto situace a nepanikaří. Můžu nicméně potvrdit, že lidé ruší své rezervace a přesouvají je na pozdější termíny. To kvůli letním dovoleným.

Otázka č. 2:  Projevili Češi v neobvyklé klimatické situaci vyšší zájem o lázeňské a wellness pobyty?

Ačkoli se v posledních měsících prokázalo, že lidé stále častěji tráví dovolenou v České republice, z aktuálních statistik nyní vyplynulo, že se v souvislosti se stávajícím klimatem opět zvyšuje zájem o dovolené u moře. Konkrétně o oblasti Chorvatska, Itálie a Řecka. Řada lidí dává nyní také přednost dovoleným na horách, kde problémy s velkou vodou nehrozí. O wellness a lázeňské pobyty je zájem stále, k žádnému výraznému výkyvu jejich prodeje na základě špatného počasí dosud nedošlo.

Otázka č. 3: Do jaké míry ovlivnilo chladné klima trh v oblasti zájezdů a cestování u Čechů?

Počasí je nepochybně jedním z faktorů, který výrazně ovlivňuje aktuální prodeje. Špatné počasí nebo povodně ale nemusí nutně znamenat horší obraty. Lidé jen zůstávají doma a o své dovolené více přemýšlejí. Paradoxně tak toto počasí může prodeje i dočasně zvyšovat. Dlouhodobě špatné počasí by však samozřejmě mohlo omezit prodeje na delší dobu. Tento pokles se nicméně projeví ve vyšším zájmu, až tyto problémy zmizí. Lidé zkrátka a jednoduše jen odloží plánování své dovolené na vhodnější čas.

Odpovídal: Lukáš Przybylski, obchodní ředitel specializovaného pobytového slevového portálu Slevoteka.cz.

O portálu Slevoteka.cz

Slevoteka.cz je web kolektivního nakupování. Jako první v ČR přišla s vymezením nabídky na víkendové pobyty a zážitky. Projekt kolektivního (hromadného) nakupování je vyzkoušený model ze zahraničí, který se prosazuje i v ČR. Prokázal, že nejen funguje a je bezpečný, ale také že přináší kvalitní služby, zážitky a odpočinek se slevou až 90 %.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…