Z šetření jednoznačně vyplynulo, že z široké škály státních podpůrných služeb týkajících se exportu oceňují firmy nejvíce podporu jejich prezentace v zahraničí. Dále hraje pro firmy důležitou roli také informační servis, exportní pojištění, asistenční služby státu v zahraničí i exportní vzdělávání. „Stát se dlouhodobě snaží podporovat malé a střední podnikatele, a to samozřejmě i v oblasti exportu.
Jednou z nejdůležitějších částí celého exportního procesu je úspěšný vstup na zahraniční trh, ve kterém firmám pomáhá státní služba prezentace v zahraničí. Uvědomujeme si, že pro malé a střední podniky nejsou nejpodstatnějším nástrojem podpory podnikatelské mise, ale naopak vyžadují informační a marketingový servis, osobní podporu v místě vývozní destinace a finanční exportní nástroje,“ vysvětluje ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček.
Obr. 1: Důležitost služeb státu pro dané firmy v %
„Mezi nejčastější důvody, proč exportéři využívají služeb agentury CzechTrade, patří kromě pomoci s marketingem a propagací také vyhledávání vhodných obchodních partnerů či distributorů. Největší přínos firmám podle průzkumu přináší naše celosvětová síť zahraničních zástupců, kteří velmi dobře znají daná teritoria a mohou tak exportérům poskytnout cenné know-how,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva