ŠKODA Economy Run: Každá kapka paliva se počítá

18.09.2014 19:40

Tradiční soutěž o nejnižší spotřebu paliva vozů ŠKODA se jede 20. září 2014. 50 evropských posádek, trať dlouhá 300 kilometrů, start i cíl v Kosmonosích.

ŠKODA Economy Run: Každá kapka paliva se počítá
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Šetřit pohonné hmoty, co to dá, taková je už řadu let podstata ŠKODA Economy Run. V sobotu 20. září 2014 bude odstartován další, již 33. ročník tohoto tradičního závodu. 300kilometrová trať povede z Kosmonos do Vrchlabí a zpět. Ve vozech značky ŠKODA na ni vyjede 50 posádek. V roce 2013 zvítězila ŠKODA Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km.

„ŠKODA Economy Run je neobyčejná soutěž: Méně zde znamená více,“ říká Roman Havlásek, vedoucí oddělení After Sales společnosti ŠKODA AUTO. „Vozy značky ŠKODA patří mezi nejúspornější vozy na trhu, a to za dostupné ceny. Hodnoty spotřeby a emisí, dosahované v soutěži ŠKODA Economy Run, jsou toho každoročně důkazem,“ dodává Havlásek. Vítězným vozem ŠKODA Economy Run 2013 byla ŠKODA Fabia s průměrnou spotřebou pouhých 2,6 l/100 km. To odpovídá emisi pouhých 60,58 g CO2/km.

 Česká automobilka je už několik let oficiálním partnerem soutěže ŠKODA Economy Run. Oddělení servisních služeb společnosti ŠKODA AUTO zajišťuje technickou přípravu a kontrolu vozů i průběh celé akce po technické stránce. Veškeré servisní úkony se provádí v Servisním tréninkovém centru ŠKODA v Kosmonosích.

 Poprvé se v letošním roce uplatní nová metoda měření spotřeby, vyvinutá společně s automobilkou ŠKODA AUTO. Základem této metodiky je elektronický diagnostický přístroj, který zjišťuje přesné množství paliva, nacházející se v nádrži před jízdou a po jízdě. Nádrž se na počátku naplní jen ze dvou třetin. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává exaktní množství spotřebovaného paliva. Dosud se na počátku soutěže tankovala plná nádrž a množství spotřebovaného paliva se zjišťovalo podle množství, dotankovaného v cíli.

 Letošního klání o nejnižší spotřebu se účastní celkem 50 posádek z České republiky, Ruska a Slovenska. Start a cíl je v Kosmonosích, zastávkou na trati bude navíc i výrobní závod společnosti ŠKODA AUTO ve Vrchlabí. Soutěž je určena výhradně pro vozy značky ŠKODA s pohonem na benzin, nebo naftu.

 Vyhodnocení proběhne v pěti kategoriích dle nejnižších emisí CO2 na bázi celkové spotřeby vozu. Do výsledku se navíc započítává dosažená průměrná rychlost i rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Při identické dosažené spotřebě a emisích CO2 rozhoduje vyšší průměrná rychlost, popř. větší zdvihový objem.

 ŠKODA pracuje intenzivně na dalším snižování spotřeby paliva a emisí CO2. V současnosti dosahuje 18 modelů a variant vozů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 97 modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Nejlepší ekologické hodnoty nabízí zejména modely ŠKODA GreenLine a Green tec, které jsou k dispozici pro všechny modelové řady značky ŠKODA. Důležitým pilířem je navíc pohon na zemní plyn, který nabízí tři atraktivní modely G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Individuální mobilita začíná u vozů značky ŠKODA hodnotou 79 g CO2/km, kterou dosahuje zemním plynem poháněný městský vůz ŠKODA Citigo G-TEC.

 Nová měřítka v oblasti šetrnosti k životnímu prostředí stanoví od podzimu 2014 nová ŠKODA Fabia. Zcela nově vyvinutý malý vůz bude až o 17 procent úspornější než jeho předchůdce. Fabia GreenLine, která se na trhu objeví koncem roku 2015, se spokojí s normovanou spotřebou pouhých 3,1 litru nafty na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 82 g CO2/km.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…