„Oproti původnímu zadání s výstavbou podchodu pod železniční stanicí bude součástí projektované stavby vybudování nového vestibulu ve formě zastřešení nad jednotlivými nástupišti propojující prostor ulic Na Florenci, Hybernské a Opletalovy s jednotlivými nástupišti Masarykova nádraží a současně také pěší propojení ulic Hybernské a Opletalovy s ulicí Na Florenci,“ přibližuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové Studie zastřešení žst. Praha Masarykovo nádraží, tzv. Vlaštovky, kterou zpracovaly ve spolupráci společnosti SUDOP PRAHA a Jakub Cigler Architekti.
Zadaná dokumentace bude kompletně řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Výsledkem bude návrh prostor v takovém rozsahu, který potřebují cestující na železnici pro přístup k vlaku. Dále bude řešit funkci pěšího propojení ulic Opletalovy, Hybernské a Na Florenci. Stanoví hlavní pěší trasu tak, aby nedocházelo ke kolizi procházejících s čekajícími cestujícími.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva